Na odstranění problémů s ETCS máme rok, říká ministr dopravy

Na vyřešení problémů s evropským zabezpečovacím systém pro železnice ETCS, které se objevily ve zkušebním provozu, má Správa železnic rok.

Evropský zabezpečovací systém pro železnice ETCS

Evropský zabezpečovací systém pro železnice ETCS
Zdroj: Flickr

  • Evropský zabezpečovací systém pro železnice ETCS
  • Zdroj: Flickr

Od 1. ledna 2025 začne výhradní provoz evropského zabezpečovače pro železnice, systém European Train Control Systém (ETCS). Ministr dopravy Martin Kupka proto svolal koordinační expertní skupinu, aby řešila problémy v testovacím provozu ETCS. „Během zkušebního provozu se spuštěným ETCS, především na trati Olomouc – Uničov, dochází k výpadkům, které jsou pravděpodobně souběhem více faktorů. O příčinách intenzivně jednáme s dodavateli přenosové sítě, RBC, vozidel, i palubních jednotek. Vzniklou situaci je třeba co nejrychleji vyřešit, abychom neohrozili vynaložené investice a termín výhradního provozu,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda zdůraznil potřebu urychlené komunikace mezi infrastrukturními provozovateli, dopravci a výrobci vozidel. V tuto chvíli je ETCS instalován na 903 kilometrech českých tratí, a přípravy pokračují pro plánovaný výhradní provoz od roku 2025. Celkem 639 vozidel je vybaveno palubní částí ETCS. Zavedení jednotného evropského zabezpečovače ETCS by mělo být klíčovým krokem pro bezpečnost, automatizaci a digitalizaci železniční dopravy v Evropě.

Autor: Šimon Mitro

Související

rychlovlak
Zahraniční

Rychlovlak mezi Madridem a Lisabonem bude jezdit do deseti let

profimedia-0846204767
Domácí

Povolení dálnice D49 narazilo u Nejvyššího soudu

Malá_Skála,_nádražní_budova
Domácí

Podél Jizery se bude jezdit stovkou. Modernizace trati už může začít

Nový RegioPanter na trati Praha - Kralupy nad Vltavou.
Domácí

Nový RegioPanter křižuje Středočeský kraj