České železnice přecházejí na systém ETCS
Od ledna bude na české železniční síti spuštěn výhradní provoz systému ETCS na více než 600 kilometrech hlavních tratí.
Od ledna bude na české železniční síti spuštěn výhradní provoz systému ETCS na více než 600 kilometrech hlavních tratí.
Správa železnic plánuje v roce 2025 investovat rekordních 39,3 miliardy korun, nejvíce v historii.
Šéf dopravy Martin Kupka i hejtman Pardubického kraje navrhli několik možností, které by odvrátily konec parních lokomotiv v České republice. Dají se využít technické inovace, ale i kličky v dosavadních pravidlech.
Od ledna 2025 začne výhradní provoz evropského zabezpečovacího systému ETCS na 620 kilometrech tratí, včetně významných úseků mezi Českou Třebovou a Přerovem či Břeclaví a Bohumínem.
Železnice bude bezpečnější. Nový web informuje veřejnost o systému ETCS.
Drážní inspekce začne od 1. srpna na nejvytíženějších tratích vyžadovat aktivní zabezpečovací systém ETCS. Ten mohl zabránit i tragické srážce vlaků v Pardubicích.
Smrtelných nehod na železnici ubývá. Loni zemřelo 225 osob.
Na vyřešení problémů s evropským zabezpečovacím systém pro železnice ETCS, které se objevily ve zkušebním provozu, má Správa železnic rok.
Přehled staveb a rekonstrukcí Správy železnic pro příští rok obsahuje přestavbu Masarykova a smíchovského nádraží v Praze, ale také stavby nových tratí, například mezi Plzní a Stodem.
Víc problémů než užitku způsobuje Evropský zabezpečovací systém ETCS. I když není levný, má podle ministerstva dopravy ušetřit až 3,6 miliardy korun. To je třetina nákladů na jeho zavedení.