Cesta z Prahy do Brna za jednu hodinu. Správa železnic plánuje vysokorychlostní tratě
Správa železnic připravuje 300 kilometrů vysokorychlostních tratí. Stěžejní bude výstavba úseku Praha – Brno.
Správa železnic připravuje 300 kilometrů vysokorychlostních tratí. Stěžejní bude výstavba úseku Praha – Brno.
Na tratě ve Středočeském a Ústeckém kraji míří „nové“ vlaky. ČD nakoupily jedenáct Stadlerů.
Nové elektrické vlaky RegioPanter nově brázdí Olomoucký kraj.
České dráhy posílí před vánočními svátky a na Nový rok dálkové vlaky na nejvytíženějších linkách. Posilové vozy nabídnou několik set míst k sezení navíc. V souvislosti s prázdninami budou posilové vozy vypraveny od čtvrtka 22. prosince do 2. ledna.
Mezi Brnem a Blanskem museli cestující zhruba rok jezdit autobusy. Díky uzavírce se zkrátila doba prací téměř o třetinu a nyní se tak můžou na koleje vrátit vlaky. Opravy vyšly na zhruba 7,2 miliardy korun.
České dráhy hlásí zrychlení expresních vlaků. Od nového jízdního řádu budou lidé z hlavního města v jižních Čechách rychleji vlakem než autem. Z Prahy do Tábora bude cesta trvat 59 minut a do Českých Budějovic hodinu a 40 minut.
Na změny se musí připravit cestující na železnici. V neděli 11. prosince 2022 začne platit nový jízdní řád Českých drah. Národní dopravce láká na velké množství spojů, kratší jízdní doby a nové spoje vyjedou i do zahraničí.
Příští rok se uskuteční start mnoha zásadních staveb na železnici, a to díky rekordnímu rozpočtu.
Během roku 2023 bude pokračovat obnova vozového parku Českých drah. Nové soupravy vyjedou nejprve v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Následně se s modernizací počítá i v dalších krajích. Chystá se i posílení Wi-Fi.
České dráhy přichází s několika novinkami, které zjednoduší služby v oblasti online odbavení. Zlepší se například nákup jízdenek v e-shopu či automatizuje systém refundací za případné zpoždění. Zákazníci také nově budou mít možnost ohodnotit svou cestu.