Častěji podle reklamy nakupují ženy a lidé ve věku do 30 let. Nejčastěji vzpomínanou reklamou, která nákupní chování ovlivnila, jsou reklamy na potraviny, nápoje, elektroniku, drogerii a kosmetiku. Největší intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích. Starší lidé častěji využívají letáky, naproti tomu ti mladší se více soustředí na sociální sítě. Stejně jako v minulých průzkumech mají Češi negativní postoje k propagaci cigaret, i když je reklama na tabákové výrobky již řadu let zakázaná. Na druhém místě je to reklama na tvrdý alkohol, přetrvává tolerantní postoj k reklamě na pivo, víno a volně prodejné léky. Češi jsou také velmi tolerantní k reklamě zahrnujícím sexualitu.
Téměř 40 procent Čechů ovlivňuje při nákupu reklama
- Domácí Nakupování
- 27. února 2023 17:11
- 30 sekund čtení
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.
Související
Videohry stále baví teenagery. Hraje je 85 procent dospívajících
Valná většina teenagerů nadále tráví volný čas videohrami. Čtyřicet procent mladistvých v USA je hraje denně.
- 1 minuta čtení
Investice do reklamy loni rekordně rostly
Do reklamy bylo loni investováno v Česku přes 145 miliard korun. To je meziročně o 12 procent více.
- 30 sekund čtení
K eurovolbám plánuje přijít třetina Čechů
Voleb do Evropského parlamentu se plánuje zúčastnit třetina Čechů. Nejčastějším důvodem je vyjádření názoru vůči české vládě.
- 30 sekund čtení
Apple se omluvil za novou reklamu. Do televize nepůjde
Reklama na iPad Pro pobouřila umělce. Apple se omluvil a reklamu nepošle do vysílání.
- 1 minuta čtení