Investice do reklamy loni rekordně rostly

Do reklamy bylo loni investováno v Česku přes 145 miliard korun. To je meziročně o 12 procent více.

Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.

Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.
Zdroj: YouTube LIDL Česká republika

  • Záběr z televizní reklamy na řetězec Lidl.
  • Zdroj: YouTube LIDL Česká republika

Reklamní a marketingové investice v České republice v loňském roce dosáhly historického maxima, vzrostly o 12 procent na celkovou částku 145,3 miliardy korun. Hlavní roli v těchto investicích stále hrají televize a online média. Tuto informaci zveřejnila Asociace komunikačních agentur (AKA), která předpovídá další růst na 157 miliard korun pro tento rok.

Mezi největšími zadavateli reklamy se tradičně drží potravinové řetězce, které v loňském roce zvýšily své investice. Lidl, Kaufland a Albert se umístili na prvních třech příčkách s výdaji atakujícími dvě miliardy korun. Vedle potravinových řetězců, finančních institucí a farmaceutických firem se mezi top kategoriemi zadavatelů dostaly i rekreační služby.

Autor: Šimon Mitro

Související

Záběr z reklamy Applu
Zahraniční Technologie

Apple se omluvil za novou reklamu. Do televize nepůjde

4001173179_1286663d25_b
Zahraniční Kauzy

Tesco musí změnit logo věrnostního klubu. Spor s Lidlem definitivně prohrálo

sociální sítě
Zahraniční Sociální sítě

Sociální sítě vydělávají na dětech 11 miliard dolarů ročně

Ivan Trojan v reklamním spotu Českých drah.
Ostatní

Herci jsou v reklamách oblíbení. Ovlivňují postoj lidí ke značce