První vysokorychlostní tratě se začnou stavět u příští rok
První stavební projekty vysokorychlostních tratí začnou již v příštím roce, a to v úsecích Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov.
První stavební projekty vysokorychlostních tratí začnou již v příštím roce, a to v úsecích Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov.
V Prostějově představili revoluční výhybku, která bude součástí budoucích českých vysokorychlostních tratí. Výrobek umožní jet v přímém směru rychlostí až 350 kilometrů za hodinu.
Česko se připravuje na revoluci v železniční dopravě. Výstavba vysokorychlostní tratě by měla podle ministra dopravy začít příští rok.
Vysokorychlostní železnice mezi Madridem a Lisabonem bude hotová v roce 2034. Hlavní portugalské město se dočká i nového letiště.
Čína by chtěla, aby rychlovlaky jezdily až do Singapuru. Vysokorychlostní železnice by jednou mohla propojovat jihovýchodní Asii s jihozápadní Čínou.
Stavba vysokorychlostní železnice mezi Brnem a Vídní získala pozitivní stanovisko od EIA. Stavět by se mohlo začít v roce 2026.
Mezi Prosenicemi a Brodkem u Přerova by měly vlaky jezdit až 320 km/h.
Svou první vysokorychlostní železnici otevřela Indonésie. Vlaky na ní jezdí rychlostí až 350 kilometrů v hodině.
Správa železnic vypsala veřejnou zakázku pro vysokorychlostní železnici kolem Přerova.