pondělí 7. října 2024

Výstavba vysokorychlostní trati mezi Brnem a Přerovem začne příští rok, říká Kupka

Česko se připravuje na revoluci v železniční dopravě. Výstavba vysokorychlostní tratě by měla podle ministra dopravy začít příští rok.

vlak čd

Ilustrační foto.
Zdroj: Flickr

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Flickr

V příštím roce začne výstavba prvního úseku vysokorychlostních železničních tratí mezi Brnem a Přerovem. Následovat budou úseky mezi Brnem a Břeclaví v roce 2026 a Moravská brána, která se začne budovat nejpozději v roce 2028. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) to potvrdil na konferenci Svazu podnikatelů ve stavebnictví.

Přípravy na výstavbu vysokorychlostních tratí v Česku trvají od 90. let, ale konkrétní práce začaly až v posledních letech. Na nové trati by vlaky měly dosahovat rychlosti až 320 kilometrů za hodinu. Celkové náklady na základní infrastrukturu VRT v Česku se odhadují na 800 miliard korun, uvedl Kupka.

Pokud vše proběhne podle plánu, výstavba vysokorychlostní trati v Praze by mohla začít kolem roku 2030. Kupka zdůraznil, že investice do VRT a další infrastruktury jsou pro ekonomiku klíčové, přičemž poukázal na příklad Polska, které zaznamenalo výrazný růst HDP díky investicím do dálniční sítě.

Autor: Šimon Mitro

Související

Evropský zabezpečovací systém pro železnice ETCS
Domácí

Správa železnic spustila informační web o ETCS

Zleva prezident AutoSAP Martin Jahn, ministr dopravy Martin Kupka a premiér Petr Fiala.
Domácí Auta

Česko volá po úpravě emisních cílů

Vizualizace rychlotrati mezi Brnem a Přerovem.
Domácí

Hledá se zhotovitel rychlotrati mezi Brnem a Přerovem

Prezident Petr Pavel
Domácí

Pavel navštíví Brno a Mezinárodní strojírenský veletrh