Budova plzeňského nádraží se od zítřka otevře cestujícím
Po letech oprav budou moci cestující opět využívat halu hlavního vlakového nádraží v Plzni. Zpřístupní se 5. ledna.
Po letech oprav budou moci cestující opět využívat halu hlavního vlakového nádraží v Plzni. Zpřístupní se 5. ledna.
Jedno z nejdůležitějších nádraží v republice projde rekonstrukcí. Na jejím konci bude i nový moderní přestupní terminál.
Po pražském Výtoňském mostě se nyní jezdí dvacítkou. Železničáři volají po urychleném řešení špatného stavu této technické památky, jinak hrozí i uzavřením dopravy.
Na vyřešení problémů s evropským zabezpečovacím systém pro železnice ETCS, které se objevily ve zkušebním provozu, má Správa železnic rok.
Více než 120 let na trase mezi Tanvaldem a Kořenovem jezdí vlaky po zubačce. Ta však už nyní začala vypovídat službu a volá po rekonstrukci. Začne se s ní příští rok.
Přehled staveb a rekonstrukcí Správy železnic pro příští rok obsahuje přestavbu Masarykova a smíchovského nádraží v Praze, ale také stavby nových tratí, například mezi Plzní a Stodem.
Modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem si žádá omezení. Vlaky jezdí jen po jedné koleji. Po dokončení se zde zvýší rychlost na 130 kilometrů za hodinu.
Více než půl miliardy podle současných propočtů bude stát přestavba nádraží v Lovosicích. Skončit by měla v srpnu 2025.
Napočtvrté se Správě železnic podaří rozběhnout stavbu podchodu pod hlavním nádražím v Kolíně. Zaplatí za ni ale dvakrát tolik, než počítala.
Po opravené nádražní budově v Semilech přišla na řadu nástupiště a také podchod. Nyní modernizaci dokončila Správa železnic.