Celkem 11 miliard dolarů, tedy 246 miliard korun, vydělaly sociální sítě na inzerci pro děti za rok 2022. Vyplývá to ze studie Harvardské univerzity. Z částky 11 miliard dolarů pochází dvě miliardy z reklamy cílené na uživatele ve věku do 12 let. Nejvíce na dětech vydělávají Snapchat, TikTok a Youtube, a to až 4,5 miliardy dolarů z celkových 11.
Sociální média čelí stále větší kritice, zejména z důvodu obav z možných negativních dopadů aplikací jako Instagram, Snapchat a TikTok na duševní zdraví mladých lidí. „Ačkoli sociální sítě tvrdí, že mohou regulovat své postupy, aby snížily škody na psychickém zdraví nezletilých, zatím tak nečiní. Naše studie naznačuje, že sociální platformy generují ohromné zisky na úkor ochrany dětí,“ uvedl Sydney Bryn Austin, jeden z autorů studia a profesor společenských a behaviorálních věd na Harvardu.
Čtěte také: