Pilotní oblouk je ve dvouletém zkušebním provozu, odborný tým z Českého vysokého učení technického bude monitorovat vliv provozu a dalších faktorů na konstrukci historické stavby. „Kromě karlínského viaduktu se nám daří koordinovat rozvoj celého území, v blízkosti vzniká sesterský projekt karlínských kasáren a developerská společnost připravuje mezinárodní architektonickou soutěž na podobu čtyř bloků mezi magistrálou a autobusovým nádražím na Florenci. Celé území se v horizontu deseti až 15 let postupně promění v živoucí městskou čtvrť s kvalitní architekturou a městskými i státními projekty, jako je například budoucí železniční uzel Praha,“ řekl náměstek primátora pro oblast územního a strategického rozvoje Petr Hlaváček.
„Veřejný prostor na místech, jako jsou oblouky Negrelliho viaduktu, bývá v evropských metropolích často využívaný ke společensko-kulturním účelům. Existuje vize zasklení a zprovoznění 40 oblouků, což by opravdu vdechlo život celému prostoru okolo Negrelliho viaduktu. Prozatím musíme být trpěliví a počkat si na výsledky pilotního provozu,“ uvedl radní pro majetek, transparentnost a legislativu Adam Zábranský.
Oblouk bylo nutné kompletně připojit na inženýrské sítě, má vytápěnou podlahu a speciální na míru vyrobenou prosklenou stěnu se vstupními dveřmi.