úterý 22. dubna 2025

Herci jsou v reklamách oblíbení. Ovlivňují postoj lidí ke značce

Přítomnost celebrit v reklamě efektivně přitahuje pozornost spotřebitelů, ukázal průzkum.

Ivan Trojan v reklamním spotu Českých drah.

Ivan Trojan v reklamním spotu Českých drah.
Zdroj: YouTube České dráhy

  • Ivan Trojan v reklamním spotu Českých drah.
  • Zdroj: YouTube České dráhy

Výzkum provedený agenturou ResSOLUTION Group ve spolupráci se společností Nielsen a Českým národním panelem odhalil, že dvě pětiny českých online uživatelů preferují reklamy se známými osobnostmi. Z celkového počtu osmi tisíc oslovených tvoří 41 procent skupinu, která považuje přítomnost celebrit v reklamě za efektivní prostředek k přitáhnutí jejich pozornosti.

Podle průzkumu v kategorii 15 až 24letých sdílí téměř polovina zúčastněných názor, že přítomnost oblíbené celebrity v reklamě pozitivně ovlivňuje jejich postoj k propagovaným produktům. Zároveň více než čtvrtina lidí se nechala slyšet, že averze k dané osobnosti může negativně ovlivnit vnímání značky nebo produktu.

Hrané spoty, zejména televizní a internetové, dominují preferencím 44 procent respondentů, přičemž ve věkové skupině 15 až 24 let jsou těsně za nimi doporučení od celebrit na sociálních sítích s 37 procenty. Nejoblíbenějším hercem v reklamě se za loňský rok stal Ivan Trojan. Na druhém místě se umístila modelka Taťána Kuchařová a třetí pozici obsadil Tomáš Jeřábek za svou roli ve spotech k Air Bank.


Čtěte také:

Nejlepším hercem v reklamě je opět Trojan

Autor: Šimon Mitro

Související

profimedia-0670197163
Domácí Zajímavosti

Češi jsou štědří, na dobročinné účely darují ročně miliardy

kryptoměny
Ekonomika Kryptoměny

Kryptoměny táhnou, Češi ale stále podceňují hrozby podvodníků

Tesla
Ekonomika Elektromobily

Češi preferují spalovací auta. Elektroauta stále považují za drahá a nepraktická

AI
Zahraniční AI

Veřejnost a odborníci na umělou inteligenci se liší v názorech na její budoucnost