neděle 26. října 2025

Herci jsou v reklamách oblíbení. Ovlivňují postoj lidí ke značce

Přítomnost celebrit v reklamě efektivně přitahuje pozornost spotřebitelů, ukázal průzkum.

Ivan Trojan v reklamním spotu Českých drah.

Ivan Trojan v reklamním spotu Českých drah.
Zdroj: YouTube České dráhy

  • Ivan Trojan v reklamním spotu Českých drah.
  • Zdroj: YouTube České dráhy

Výzkum provedený agenturou ResSOLUTION Group ve spolupráci se společností Nielsen a Českým národním panelem odhalil, že dvě pětiny českých online uživatelů preferují reklamy se známými osobnostmi. Z celkového počtu osmi tisíc oslovených tvoří 41 procent skupinu, která považuje přítomnost celebrit v reklamě za efektivní prostředek k přitáhnutí jejich pozornosti.

Podle průzkumu v kategorii 15 až 24letých sdílí téměř polovina zúčastněných názor, že přítomnost oblíbené celebrity v reklamě pozitivně ovlivňuje jejich postoj k propagovaným produktům. Zároveň více než čtvrtina lidí se nechala slyšet, že averze k dané osobnosti může negativně ovlivnit vnímání značky nebo produktu.

Hrané spoty, zejména televizní a internetové, dominují preferencím 44 procent respondentů, přičemž ve věkové skupině 15 až 24 let jsou těsně za nimi doporučení od celebrit na sociálních sítích s 37 procenty. Nejoblíbenějším hercem v reklamě se za loňský rok stal Ivan Trojan. Na druhém místě se umístila modelka Taťána Kuchařová a třetí pozici obsadil Tomáš Jeřábek za svou roli ve spotech k Air Bank.


Čtěte také:

Nejlepším hercem v reklamě je opět Trojan

Autor: Šimon Mitro

Související

Donald_Trump_by_Gage_Skidmore_2
Zahraniční

Trump zvýšil Kanadě cla o deset procent. Kvůli reklamě s Reaganem

G39RRmcXgAA7czr
Zahraniční

Německá firma vytvořila pro stroj použitý k loupeži v Louvru reklamu

displej
Ostatní Technologie

Děti a obrazovky: Rodiče přiznávají, že v digitální době ztrácejí kontrolu

557623868_1211867704300297_2024098727155979568_n
Domácí

91 procent Čechů nevěří, že politici plní svoje sliby