Herci jsou v reklamách oblíbení. Ovlivňují postoj lidí ke značce

Přítomnost celebrit v reklamě efektivně přitahuje pozornost spotřebitelů, ukázal průzkum.

Ivan Trojan v reklamním spotu Českých drah.

Ivan Trojan v reklamním spotu Českých drah.
Zdroj: YouTube České dráhy

  • Ivan Trojan v reklamním spotu Českých drah.
  • Zdroj: YouTube České dráhy

Výzkum provedený agenturou ResSOLUTION Group ve spolupráci se společností Nielsen a Českým národním panelem odhalil, že dvě pětiny českých online uživatelů preferují reklamy se známými osobnostmi. Z celkového počtu osmi tisíc oslovených tvoří 41 procent skupinu, která považuje přítomnost celebrit v reklamě za efektivní prostředek k přitáhnutí jejich pozornosti.

Podle průzkumu v kategorii 15 až 24letých sdílí téměř polovina zúčastněných názor, že přítomnost oblíbené celebrity v reklamě pozitivně ovlivňuje jejich postoj k propagovaným produktům. Zároveň více než čtvrtina lidí se nechala slyšet, že averze k dané osobnosti může negativně ovlivnit vnímání značky nebo produktu.

Hrané spoty, zejména televizní a internetové, dominují preferencím 44 procent respondentů, přičemž ve věkové skupině 15 až 24 let jsou těsně za nimi doporučení od celebrit na sociálních sítích s 37 procenty. Nejoblíbenějším hercem v reklamě se za loňský rok stal Ivan Trojan. Na druhém místě se umístila modelka Taťána Kuchařová a třetí pozici obsadil Tomáš Jeřábek za svou roli ve spotech k Air Bank.


Čtěte také:

Nejlepším hercem v reklamě je opět Trojan

Autor: Šimon Mitro

Související

Česká pošta
Domácí

Volební letáky nejsou reklama, pošta je musí doručit všem

ocel
Domácí Zajímavosti

Češi vidí ocel jako symbol stability. Volají po její ochraně

colin-farrell-people-1-72d94520cc40475b9e5fbe199e888960
Ostatní

Život jim naložil. Slavní, kterým se narodily nemocné děti

zbytky
Domácí

Nejvíc jídlem plýtvají mladí lidé, ročně ho vyhodí za několik tisíc