Výzkum provedený agenturou ResSOLUTION Group ve spolupráci se společností Nielsen a Českým národním panelem odhalil, že dvě pětiny českých online uživatelů preferují reklamy se známými osobnostmi. Z celkového počtu osmi tisíc oslovených tvoří 41 procent skupinu, která považuje přítomnost celebrit v reklamě za efektivní prostředek k přitáhnutí jejich pozornosti.
Podle průzkumu v kategorii 15 až 24letých sdílí téměř polovina zúčastněných názor, že přítomnost oblíbené celebrity v reklamě pozitivně ovlivňuje jejich postoj k propagovaným produktům. Zároveň více než čtvrtina lidí se nechala slyšet, že averze k dané osobnosti může negativně ovlivnit vnímání značky nebo produktu.
Hrané spoty, zejména televizní a internetové, dominují preferencím 44 procent respondentů, přičemž ve věkové skupině 15 až 24 let jsou těsně za nimi doporučení od celebrit na sociálních sítích s 37 procenty. Nejoblíbenějším hercem v reklamě se za loňský rok stal Ivan Trojan. Na druhém místě se umístila modelka Taťána Kuchařová a třetí pozici obsadil Tomáš Jeřábek za svou roli ve spotech k Air Bank.
Čtěte také: