úterý 14. května 2024

Desetiletí se o mluví o odstavných nádražích v Praze. První vyroste příští rok

První z trojice odstavných nádraží se začne stavět v příští rok v Malletově depu v Libni. Podle Správy železnic se bude jednat o důležité místo pro regionální i dálkovou dopravu.

maxresdefault (1)

V pražské Libni vyroste odstavné nádraží pro regionální i dálkové spoje.
Zdroj: Youtube

  • V pražské Libni vyroste odstavné nádraží pro regionální i dálkové spoje.
  • Zdroj: Youtube

Přestavba Masarykova nádraží není jedinou železniční akcí velkého investičního charakteru, který má pro hlavní město v plánu Správa železnic. Podnik totiž oznámil, že se dokončuje projekt na výstavbu nového odstavného nádraží v pražské Libni. To by v prostorách Malletova depa mělo začít růst příští rok. Termín dokončení je v závěru roku 2026. Podle správy je libeňský prostor jediným vhodným místem severně od hlavního nádraží.

Nádraží bude sloužit regionální i dálkové dopravě a umožní odstavení až devíti souprav. „Koleje propojíme také s Novým spojením. Dopravci budou mít k dispozici technické vybavení pro ošetření souprav, aby při výjezdu z výchozích stanic zářily čistotou, měly doplněnou vodu a připravené toalety,“ stojí ve zprávě železničářů.

Odstavné kapacity, s jejichž stavbou se příští rok začne, jsou v plánu už celá desetiletí. Kromě libeňského depa by v budoucnu mělo dojít ještě na dvě místa na jih od Hlavního nádraží. Konkrétně jde o lokality Trnkov – Slatin jižně od trati mezi Vršovicemi a Zahradním Městem a o Strašnice ležící severně od téže trati.

Autor: Jan Skala

Související

Nový RegioPanter na trati Praha - Kralupy nad Vltavou.
Domácí

Nový RegioPanter křižuje Středočeský kraj

GNeDgznXgAA2qSc
Hudba

Pražské jaro začalo. Dvojkoncert Má vlast uvedli Berlínští filharmonikové

požár
Domácí

Hrozí požáry, platí zákaz rozdělávání ohňů, jízd parních lokomotiv i lampiónů

GM9fUhVWkAArTdC
Domácí

Šílenství kolem Travise Scotta, na jehož akcích se umírá. Lístek vyjde i na 150 tisíc