Daily Mail kupuje The Telegraph
Britská mediální skupina DMGT se dohodla na převzetí vydavatele deníků The Daily Telegraph a The Sunday Telegraph. Za akvizici zaplatí přibližně 500 milionů liber, tedy zhruba 13,75 miliardy korun.
Britská mediální skupina DMGT se dohodla na převzetí vydavatele deníků The Daily Telegraph a The Sunday Telegraph. Za akvizici zaplatí přibližně 500 milionů liber, tedy zhruba 13,75 miliardy korun.
Streamovací služby dobývají obýváky, ale když Američané říkají, že sledují zprávy v televizi, většina tím myslí klasické kabelové, satelitní nebo pozemní vysílání. Mladší generace více streamuje, starší zůstává u tradičních stanic.
Nová studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace 2024 od agentur ResSOLUTION Group a Nielsen ukazuje, jak se mění chování uživatelů při konzumaci online zpráv.
Podle zprávy Výboru na ochranu novinářů (CPJ) bylo v roce 2024 po celém světě zabito nejméně 124 novinářů. Nejvíce obětí si vyžádal konflikt v Gaze.
Česká televize slaví velký úspěch na mezinárodní scéně. Zpravodajský kanál ČT24 se stal nejsledovanější veřejnoprávní zpravodajskou stanicí v Evropě.
Studie agentury ResSOLUTIONGroup, která mapuje trendy v konzumaci zpravodajství, odhaluje pokles pravidelného sledování zpráv.
Televize zůstává nejsilnějším médiem v Česku, a to i po sedmi dekádách své existence. Průměrný divák u ní denně stráví 3,5 hodiny, přičemž v mimořádných situacích, jako byly zářijové povodně, se tato doba zvyšuje až na 4,5 hodiny.
Podle studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace 2024, kterou zveřejnila agentura ResSOLUTION Group, Češi zůstávají vůči využití umělé inteligence ve zpravodajství skeptičtí.
Hudba je nejčastějším obsahem českých rádií, zejména těch komerčních. Podle statistik za rok 2023 tvořila hudba 74 procent vysílacího času soukromých stanic.
TikTok se stal důležitým nástrojem pro politické informace a zprávy, zejména mezi mladými dospělými. Nový výzkum ukazuje, že tato platforma ovlivňuje politické preference a zvyklosti v USA.