Konzumace zpráv online: Češi nejvíce čtou krátké zprávy a diskuze
Nová studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace 2024 od agentur ResSOLUTION Group a Nielsen ukazuje, jak se mění chování uživatelů při konzumaci online zpráv.
Nová studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace 2024 od agentur ResSOLUTION Group a Nielsen ukazuje, jak se mění chování uživatelů při konzumaci online zpráv.
Podle zprávy Výboru na ochranu novinářů (CPJ) bylo v roce 2024 po celém světě zabito nejméně 124 novinářů. Nejvíce obětí si vyžádal konflikt v Gaze.
Česká televize slaví velký úspěch na mezinárodní scéně. Zpravodajský kanál ČT24 se stal nejsledovanější veřejnoprávní zpravodajskou stanicí v Evropě.
Studie agentury ResSOLUTIONGroup, která mapuje trendy v konzumaci zpravodajství, odhaluje pokles pravidelného sledování zpráv.
Televize zůstává nejsilnějším médiem v Česku, a to i po sedmi dekádách své existence. Průměrný divák u ní denně stráví 3,5 hodiny, přičemž v mimořádných situacích, jako byly zářijové povodně, se tato doba zvyšuje až na 4,5 hodiny.
Podle studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace 2024, kterou zveřejnila agentura ResSOLUTION Group, Češi zůstávají vůči využití umělé inteligence ve zpravodajství skeptičtí.
Hudba je nejčastějším obsahem českých rádií, zejména těch komerčních. Podle statistik za rok 2023 tvořila hudba 74 procent vysílacího času soukromých stanic.
TikTok se stal důležitým nástrojem pro politické informace a zprávy, zejména mezi mladými dospělými. Nový výzkum ukazuje, že tato platforma ovlivňuje politické preference a zvyklosti v USA.
Celkem 54 procent Slováků sleduje zpravodajství alespoň jednou denně na televizi.
Zájem o zpravodajské dění v USA upadá. Důvěra v média každoročně klesá a lidé jsou čím dál unavenější z neustálého přísunu nových zpráv.