pondělí 7. července 2025

Češi u televize stráví až 3,5 hodiny denně

Televize zůstává nejsilnějším médiem v Česku, a to i po sedmi dekádách své existence. Průměrný divák u ní denně stráví 3,5 hodiny, přičemž v mimořádných situacích, jako byly zářijové povodně, se tato doba zvyšuje až na 4,5 hodiny.

sledování TV

Ilustrační foto.
Zdroj: Needpix

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Needpix

Češi věnují sledování televize průměrně 3,5 hodiny denně, což potvrzuje, že i v digitálním věku zůstává nejsilnějším médiem, uvádí Asociace televizních organizací (ATO). Během mimořádných událostí, jako byly zářijové povodně, však její sledovanost stoupla až na 4,5 hodiny denně. Televize tak stále slouží jako hlavní zdroj aktuálních informací a spojovací prvek v krizových situacích.

Dnes mají diváci možnost sledovat pořady na počítačích, mobilech nebo tabletech a stále více lidí využívá tzv. odložené sledování. V roce 2024 tvořilo 11 procent sledovanosti přehrávání pořadů do tří dnů po jejich odvysílání. Živé vysílání však zůstává nenahraditelné pro sport a aktuální zpravodajství.

Televize provází významné okamžiky, ať už jde o sportovní události, politické debaty či vánoční pohádky. V roce 2024 se sport stal jedním z hlavních tahounů sledovanosti díky Euru, olympiádě a hokejovému mistrovství. Sportovní přenosy přitahují diváky hlavně v reálném čase, což potvrzuje význam televize jako okamžitého média.

Ať už jde o živé přenosy nebo oblíbené seriály, televize si i po 70 letech drží pevné místo v českých domácnostech. S blížícími se Vánocemi se očekává další nárůst sledovanosti, kdy tradiční pohádky opět přilákají miliony diváků.

Autor: Šimon Mitro

Související

profimedia-0942825958
Domácí

Stát posílá další miliony na pomoc oblastem po povodních

Hlavní role prince Armina a princezny Elvíry ztvárnili Oskar Hes a Sofie Anna Švehlíková
Film a TV Vánoce

Hes a Švehlíková zazáří ve štědrovečerní pohádce České televize

televize
Světové dny Zajímavosti

Den barevné televize

ČRo
Domácí

Rozhlas opět vítězí. Češi mu věří nejvíc ze všech médií