Víc vlaků a méně hluku. Pražskou železnici čeká modernizace
Správa železnic chystá rekonstrukci trati pod Nuselským mostem v Praze. Bude zde jezdit více vlaků a hluk se sníží.
Správa železnic chystá rekonstrukci trati pod Nuselským mostem v Praze. Bude zde jezdit více vlaků a hluk se sníží.
Modernizace trati mezi Vlakem u Tišnova a Křižanovem je hotová. Vlaky se vrátili po sedmiměsíční výluce, kterou Správa železnic využila k navýšení rychlosti trati na 160 km/h.
Mezi Prahou a Berounem dojde k denním výlukám na trati kvůli údržbě. Od 5. do 11. listopadu, vždy mezi 8:50 a 16:10, nahradí osobní vlaky linky S6 autobusy XS6.
České dráhy si půjčí miliardy na modernizaci vozů a lokomotiv.
Branický most v Praze se otevřel pro dvoukolejný provoz.
O posledním říjnovém víkendu se železniční muzeum Českých drah v Lužné u Rakovníka rozloučí se sezónou zážitkových jízd. Návštěvníci se mohou těšit na historické vlaky tažené parními lokomotivami Kafemlejnek a Všudybylka.
Od ledna 2025 začne výhradní provoz evropského zabezpečovacího systému ETCS na 620 kilometrech tratí, včetně významných úseků mezi Českou Třebovou a Přerovem či Břeclaví a Bohumínem.
První testování odnímatelných solárních panelů na železničních tratích začne na jaře příštího roku ve Švýcarsku. Inovativní projekt slibuje revoluci ve využívání obnovitelné energie.
První stavební projekty vysokorychlostních tratí začnou již v příštím roce, a to v úsecích Nezamyslice – Kojetín a Kojetín – Přerov.
Druhé nejrušnější nádraží v západočeské metropoli, zahajuje rekonstrukci, která má vrátit historické budově její původní lesk a zároveň zvýšit komfort pro cestující.