Zubačka v Tanvaldu se rozpadá. Její oprava vyjde na půl miliardy korun
Více než 120 let na trase mezi Tanvaldem a Kořenovem jezdí vlaky po zubačce. Ta však už nyní začala vypovídat službu a volá po rekonstrukci. Začne se s ní příští rok.
Více než 120 let na trase mezi Tanvaldem a Kořenovem jezdí vlaky po zubačce. Ta však už nyní začala vypovídat službu a volá po rekonstrukci. Začne se s ní příští rok.
Přehled staveb a rekonstrukcí Správy železnic pro příští rok obsahuje přestavbu Masarykova a smíchovského nádraží v Praze, ale také stavby nových tratí, například mezi Plzní a Stodem.
Modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem si žádá omezení. Vlaky jezdí jen po jedné koleji. Po dokončení se zde zvýší rychlost na 130 kilometrů za hodinu.
Více než půl miliardy podle současných propočtů bude stát přestavba nádraží v Lovosicích. Skončit by měla v srpnu 2025.
Napočtvrté se Správě železnic podaří rozběhnout stavbu podchodu pod hlavním nádražím v Kolíně. Zaplatí za ni ale dvakrát tolik, než počítala.
Po opravené nádražní budově v Semilech přišla na řadu nástupiště a také podchod. Nyní modernizaci dokončila Správa železnic.
Síla mobilního signálu na železnici by se měla značně vylepšit.
Hlavní nádraží i vlakové stanice v Kladně procházejí rozsáhlými rekonstrukcemi. Ty pravděpodobně vyvrcholí zbouráním letité nádražní budovy.
Správa železnic oznámila plán na výčepní zařízení na vodu, která na vybraných nádražích umožní cestujícím natočit si půl litru vody zdarma. Musí však mít po ruce chytrý telefon, což se části veřejnosti nelíbí.
Železničáři prý předem věděli, že po trati bude do depa vracet vlak, přesto je srazil. Dva nepřežili, dva jsou těžce zranění.