pátek 13. září 2024

Nad Orlíkem vyrostl nový most. Od srpna však musí cestující počítat s výlukou

Přes nový most nad Orlickou přehradou se bude jezdit sedmdesátkou. První vlaky by na něj měly vjet v listopadu.

Orlik_3

Nový most před Orlickou přehradu.
Zdroj: Metrostav

  • Nový most před Orlickou přehradu.
  • Zdroj: Metrostav

Nový železniční most, který konečně odvede dopravu ze 135 let staré stavby, právě dokončují železničáři nad přehradou Orlík. Stavbařům schází po dvou letech od zahájení akce dodělat betonové římsy. Na konci léta už bude most připravený na to, aby po něm začaly jezdit vlaky. V tu chvíli však nastanou komplikace pro cestující. Železničáři totiž budou muset celou trať kvůli jejímu napojení na nový most uzavřít. Výluka se bude týkat frekventované spojnice mezi Pískem a Táborem.

Po novém mostě se začne jezdit podle současných plánů letos v listopadu, ale ještě do června 2025 budou železničáři dodělávat finální práce.

Starý most měl po otevření nového podlehnout demolici, jeho osud se ale podařilo zvrátit. V roce 2021 jej totiž tehdejší ministr kultury Lubomír Zaorálek (SOCDEM) zapsal na popud svého ministerstva mezi kulturní památky. Spravovat jej bude společnost Viadukt, protože Jihočeský kraj i Správa železnic tuto starost odmítly.

Autor: Jan Skala

Související

Nové stoupací pruhy
Domácí

Nebezpečný úsek mezi Libínským sedlem a Prachaticemi dostal nové pruhy

Vysokorychlostní výhybka od DT – Výhybkárna a strojírna
Domácí

Prostějovská firma vyvinula výhybku pro vysokorychlostní železnici

Vizualizace zastávky na Letišti Václava Havla
Domácí

První PPP projekt železnice láká investory

Dálnice D3 u Českých Budějovic
Domácí

Dálnice D3 se prodraží o dvě miliardy