Češi stále více pomáhají. Dárcovství roste
Češi se dlouhodobě angažují v pomoci potřebným, přičemž 83 procent populace se nějakým způsobem zapojuje do dárcovství či dobrovolnictví, zejména v rámci České republiky.
Češi se dlouhodobě angažují v pomoci potřebným, přičemž 83 procent populace se nějakým způsobem zapojuje do dárcovství či dobrovolnictví, zejména v rámci České republiky.
Online nakupování se mění rychlým tempem a český zákazník na něj má stále vyšší nároky.
Češi využívají především platební karty Visa a Mastercard, přičemž jiné značky téměř nejsou zastoupeny. Podle průzkumu agentury STEM/MARK většina lidí nepřikládá výběru konkrétního typu karty větší význam.
V Česku dnes téměř čtvrtina lidí splácí spotřebitelský úvěr nebo jinou půjčku než hypotéku. Tento trend se týká především mužů a osob ve věku mezi 25 a 54 lety.
Více než polovina Čechů dnes nakupuje elektroniku raději online. Podle dat společnosti NADA vedou eshopy především u mladších generací do 45 let, kde jim dává přednost až dvě třetiny lidí.
Třetina Čechů se připravuje na nákupy během Black Friday. Nejčastěji chtějí nakoupit oblečení a elektroniku, uvádí průzkum agentury Ipsos.
V Česku mají lidé se zdravotním postižením stále problémy s nalezením práce. Mnozí si je spojují s těžkými, viditelnými hendikepy, přitom většina z nich trpí méně patrnými problémy.
Česká vláda si za svůj zásah během zářijových povodní vysloužila kladné hodnocení od 58 procent obyvatel, uvádí průzkum STEM.
Polovina řidičů se necítí na českých silnicích bezpečně kvůli chování ostatních. Přestupků, které kritizují a považují za nebezpečné, se ale dopouštějí také.
S poklesem úrokových sazeb na spořicích účtech se stále více Čechů obrací k investicím. Podle dat společnosti NADA jsou nejoblíbenější formou investic podílové a investiční fondy, které využívá 18,5 procent populace.