Češi mění nákupní návyky. Více se zajímají o ekologii a obaly
V současnosti se většina Čechů pravidelně vydává na nákup potravin několikrát týdně. Každý desátý Čech nakupuje denně.
V současnosti se většina Čechů pravidelně vydává na nákup potravin několikrát týdně. Každý desátý Čech nakupuje denně.
U samoobslužných pokladen nakupují především mladí a ti s drobným nákupem. Češi by ocenili, pokud by za nákup, který si sami markují, dostávali do řetězců slevu.
Spotřeba potravin na obyvatele klesá. Češi více šetří a méně plýtvají.
Češi zůstávají věrní kamenným obchodům s nábytkem. Hlavními faktory při nákupu jsou cena a materiál.
Celkem třetina Čechů zažila při online nakupování podvodné praktiky.
Plýtvání potravinami je problém. Většina lidí nakupuje potraviny několikrát týdně, z nichž deset procent skončí v koši.
Počet Čechů, které při nákupu ovlivňuje reklama, mírně roste. Takové nákupy přiznává 38 % české populace. Vyplývá to z výzkumu Češi a reklama, který zveřejnila Česká marketingová společnost ve spolupráci s PPM Factum.
Online nakupování oblečení se stále nevyrovná klasickým kamenným prodejnám. Pouze dvě procenta Čechů kupuje oblečení pouze online.
Také česká nákupní centra zaplavilo slevové šílenství. I u nás nastal Black Friday. Řada obchodníků ale nenechala nic náhodě a slevy nabízí po celý měsíc.