Nová budova Královopolského nádraží vítá cestující
Cestující v Brně-Králově Poli využívají novou nádražní budovu. Moderní objekt je součástí rozsáhlé rekonstrukce druhé nejvýznamnější stanice v jihomoravské metropoli.
Cestující v Brně-Králově Poli využívají novou nádražní budovu. Moderní objekt je součástí rozsáhlé rekonstrukce druhé nejvýznamnější stanice v jihomoravské metropoli.
Projekt horkovodu mezi Dukovany a Brnem má zajištěnou podporu přes deset miliard korun. Po dokončení pokryje až polovinu tepelné spotřeby města a výrazně sníží jeho závislost na plynu.
První úsek VRT mezi Modřicemi a Rakvicemi získal kladné stanovisko Ministerstva životního prostředí. Rozhodnutí umožní zahájit výkupy pozemků a posunout projekt k realizaci.
Baťův kanál má nové zdymadlo u Rohatce. Po devadesáti letech se vodní cesta prodloužila až do Hodonína a otevřela tak další možnosti pro rekreační plavbu. Nyní je ve zkušebním provozu.
Dálnice z Brna do Vídně získala konkrétní podobu pro přechod přes Novomlýnské nádrže. Ředitelství silnic a dálnic zvolilo variantu samostatného násypu, která vyšla jako nejvýhodnější z hlediska ceny, technického řešení i dopadů na přírodu.
Na Panenské ulici v Brně vzniklo nové Informační centrum rozvojových projektů. Návštěvníci zde uvidí plány na proměnu města, včetně nového nádraží, městského okruhu či tramvajových tratí.
Lesy by mohly zvládnout vázat kyslík ve vyšší míře, než dosud. Zvýšení oxidu uhličitého ve dřevě i v půdě má totiž mnoho pozitiv. Jedním z těch největších je, že se sníží koncentrace skleníkových plynů způsobující oteplování planety.
Brno je v očích svých obyvatel i celé republiky stále především univerzitním a kulturním centrem.
V Kunštátě se slavnostně otevřel nový autobusový terminál, který sjednocuje všechny zastávky v centru města do jednoho přehledného místa.
Mlékárna v Hodoníně, kde se po desetiletí vyráběly tavené sýry jako Apetito nebo Bambino, ukončí provoz na konci února 2026.