Automobilový průmysl je v kleštích. Volkswagen končí s náborem pracovníků
Vysoké ceny energií i evropskými úřady tvrdě prosazovaný Green Deal dusí automobilový průmysl. Německý Volkswagen na to reaguje ukončením náboru nových zaměstnanců.
Vysoké ceny energií i evropskými úřady tvrdě prosazovaný Green Deal dusí automobilový průmysl. Německý Volkswagen na to reaguje ukončením náboru nových zaměstnanců.
Podle informací České televize koncern Volkswagen rozhodl, že gigafactory v Česku stavět nebude.
Polsko sice otevře vlastní gigafactory, ale na tu českou to nemá vliv. Letiště v Líních je totiž pro Volkswagen stále lukrativní lokalitou.
Pokud vznikne gigafactory, mohlo by se stanoviště letecké záchranné služby pro Plzeňský kraj přesunout z Líní do Chotěšova. Podle vyhledávací studie, která posuzovala několik lokalit v kraji, je nejvhodnějším místem právě Chotěšov – Krůtí Hora.
Návrh dohody chce, aby vláda deklarovala zachování letecké záchranné služby v kraji 24 hodin denně, sedm dnů v týdnu.
Zejména kvůli zachování letecké záchranné služby vytáhly do boje proti gigafactory představitelé Plzeňského kraje a magistrátu. Po ministerstvech žádají jasnou odpověď, jak bude zajištěna lékařská péče.
Vypsání referenda kvůli plánované výstavbě gigafactory v Líních u Plzně žádají obyvatelé krajské metropole i dalších obcí, které mají v areálu podíl na pozemcích, na nichž je zatím letiště a sídlo letecké záchranky.
Německý koncern Volkswagen podle listu Financial Times zrušil plány na stavbu obří továrny na výrobu baterií v Evropě. O gigafactory za 120 miliard korun velmi stála česká vláda.
Dlouhá debata se odehrála na jednání plzeňského krajského zastupitelstva o plánech na výstavbu gigafactory na letišti v Líních. Zastupitelé nakonec schválili zpracování aktualizace zásad územního rozvoje.
Vláda dnes znovu podpořila výstavbu obří továrny na výrobu baterií do aut na letišti v Líních u Plzně. Proti stavbě Gigafactory protestují okolní obce.