pátek 19. července 2024

Automobilový průmysl je v kleštích. Volkswagen končí s náborem pracovníků

Vysoké ceny energií i evropskými úřady tvrdě prosazovaný Green Deal dusí automobilový průmysl. Německý Volkswagen na to reaguje ukončením náboru nových zaměstnanců.

Diess,_ID_lineup,_GIMS_2018,_Le_Grand-Saconnex_(1X7A9912)

Volkswagen ruší gigafactory a ukončuje nábor nových zaměstnanců.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Volkswagen ruší gigafactory a ukončuje nábor nových zaměstnanců.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Automobilový průmysl, zejména ten evropský, nezažívá dobré časy. Ocitá se totiž v drtivé pasti drahých energií, což odstartovala válka na Ukrajině a tažení bruselských úředníků proti vozům se spalovacími motory. Cesta k uhlíkové neutralitě v roce 2050, známá jako Geen Deal, nabízí sice alternativu v podobě elektromobilů, ty si ale mezi lidmi zatím masivnější oblibu nenašly. Navíc Německo jako vlajková loď evropské ekonomiky i autoprůmyslu ukončilo dotace na výrobu elektromobilů, čímž se vše ještě více komplikuje.

Na vlastní kůži to pociťuje jedna z největší evropských automobilek, německý Volkswagen. Ten nejprve ustoupil od plánu postavit gigafactory na výrobu baterií do elektromobilů kvůli nízké poptávce po tomto druhu dopravních prostředků. Nyní vedení firmy oznámilo, že končí i s náborem nových zaměstnanců. Podle hlavního ekonoma Trinity Bank Lukáše Kovandy je tento krok dalším z těch, kvůli kterým evropský automobilový průmysl ztrácí v celosvětovém měřítku svou konkurenceschopnost.

Autor: Jan Skala

Související

448739900_1030216298467773_7484642469014011137_n
Domácí

Zákon na ožebračení lidí se odkládá. Vláda o něm zatím bude jen diskutovat

Audi_Q8_e-tron_55_quattro_1X7A6950
Ekonomika

Volkswagen se dostává do úzkých. Po 40 letech zavírá jednu ze svých továren

0_488_GTB
Ekonomika

Nejhodnotnější luxusní společností je Ferrari. Přesto, že vyrábí aut méně než jiní

Fiala
Domácí

Vláda chystá tvrdý úder na peněženky. Nový zákon začne domácnosti ruinovat