Automobilový průmysl je v kleštích. Volkswagen končí s náborem pracovníků

Vysoké ceny energií i evropskými úřady tvrdě prosazovaný Green Deal dusí automobilový průmysl. Německý Volkswagen na to reaguje ukončením náboru nových zaměstnanců.

Diess,_ID_lineup,_GIMS_2018,_Le_Grand-Saconnex_(1X7A9912)

Volkswagen ruší gigafactory a ukončuje nábor nových zaměstnanců.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Volkswagen ruší gigafactory a ukončuje nábor nových zaměstnanců.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Automobilový průmysl, zejména ten evropský, nezažívá dobré časy. Ocitá se totiž v drtivé pasti drahých energií, což odstartovala válka na Ukrajině a tažení bruselských úředníků proti vozům se spalovacími motory. Cesta k uhlíkové neutralitě v roce 2050, známá jako Geen Deal, nabízí sice alternativu v podobě elektromobilů, ty si ale mezi lidmi zatím masivnější oblibu nenašly. Navíc Německo jako vlajková loď evropské ekonomiky i autoprůmyslu ukončilo dotace na výrobu elektromobilů, čímž se vše ještě více komplikuje.

Na vlastní kůži to pociťuje jedna z největší evropských automobilek, německý Volkswagen. Ten nejprve ustoupil od plánu postavit gigafactory na výrobu baterií do elektromobilů kvůli nízké poptávce po tomto druhu dopravních prostředků. Nyní vedení firmy oznámilo, že končí i s náborem nových zaměstnanců. Podle hlavního ekonoma Trinity Bank Lukáše Kovandy je tento krok dalším z těch, kvůli kterým evropský automobilový průmysl ztrácí v celosvětovém měřítku svou konkurenceschopnost.

Autor: Jan Skala

Související

Gigafactory Tesly v Německiu
Ekonomika Elektromobily

Tesla bude mít největší výrobní závod v Německu

Zleva prezident AutoSAP Martin Jahn, ministr dopravy Martin Kupka a premiér Petr Fiala.
Domácí Auta

Česko volá po úpravě emisních cílů

průmysl
Ekonomika

Průmysl v Česku ožívá. Táhnou ho automobilky

Tesla Y
Ekonomika Elektromobily

Elektromobily v Česku nabírají na síle, v EU slábnou