pátek 22. listopadu 2024

Celebrity v reklamách na léky odrazují zákazníky od koupě

Pro 8 z 10 Čechů je reklama na léky, v níž je léčivý přípravek doporučován známou osobností, nedůvěryhodná.

lékárna

Ilustrační foto.
Zdroj: Pexels/Anna Tarazevich

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Pexels/Anna Tarazevich

Průzkum společnosti Nielsen se zabýval reklamami na léky a doplňky stravy. Podle průzkumu reklamy na léčivé přípravky, které doporučují známé osobnosti, nemají na zákazníky pozitivní efekt. 8 z 10 Čechů těmto reklamám nedůvěřuje.

Pokud v reklamě na léčivý přípravek účinkuje lékař, tak ji Češi důvěřují více. Pro 11 procent dotázaných je taková reklama velmi důvěryhodná a pro 35 procent je spíše důvěryhodná.

Celkově však reklama podle dotazovaných nemá na koupi určitého léku nebo doplňku stravy valný vliv. Na základě reklamy se rozhoduje 10 až 18 procent respondentů. Nejčastěji si Češi kupují léčivé přípravky na základě doporučení, více než čtyři pětiny vyslechnou svého ošetřujícího lékaře, dále pak dají na doporučení lékárníků (83 %) a tři čtvrtiny respondentů také na doporučení svých přátel či rodiny.

Pro ty, kteří léčivé přípravky kupují online, jsou velmi důležité recenze přípravků na stránkách lékáren. Přesvědčivé jsou pro každého druhého.

Hodnocení důvěryhodnosti reklamy na léčivé přípravky. Rozdíl mezi lékařem a známou osobností.

Autor: Šimon Mitro
Zdroj: Nielsen

Související

léky
Domácí Zdraví

Česká lékárnická komora varuje před nesprávným užíváním antibiotik

krajina
Domácí Příroda

Kvalita životního prostředí v Česku se zlepšuje

peníze
Domácí

Téměř čtvrtina Čechů splácí půjčky. Mladí si často berou úvěr kvůli lákavým nabídkám

Screen reklamy Alzy ke slevové akci Black Friday
Ekonomika Nakupování

Při nákupech elektroniky dominují eshopy nad kamennými prodejnami