Změny na železnici v Brně? Do centra rychleji, problém je parkování

Od 15. prosince začnou na trati S4 mezi Brnem a Zastávkou jezdit elektrické vlaky RegioPanter. Po dokončení elektrizace trati plánuje provozovatel navýšení spojů.

RegioPanter

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Koordinátor hromadné dopravy na jižní Moravě společnost Kordis oznámila, že ve špičkách budou k dispozici tři vlaky za hodinu, namísto současných dvou.

Na trati do Zastávky budou jezdit třívozové Pantery na důležitých spojích, zatímco dvouvozové soupravy pojedou jako zastávkové vlaky, tedy poslouží pro obsluhu všech zastávek na trase, kde se nečeká tak výrazná frekvence cestujících.

Nové spojení usnadní lidem také cestu do centra Brna. Například na zastávce Ostopovice pojedou vlaky ve špičce každých dvacet minut. Na zastávce Troubsko budou moci cestující zase využít přestup na autobusovou linku 403, aby se ve špičce dostali rychleji do středu.

Na dalších zastávkách, například v Střelicích, vznikne návaznost na linku 404, která povede k bohunické nemocnici. Změny se dotknou i autobusové linky 423, která prodlouží trajektorii z Rosic směrem na Litostrov a Domašov.

Protože v Zastávce předpokládají, že zájem o železniční dopravu vyvolá také poptávku po parkovacích místech u nádraží, město plánuje vybudovat nové parkoviště za Domem zdraví, které by mělo nabídnout dalších sto míst.

Související

Brněnské noční rozjezdy
Domácí

Unikátní brněnské noční rozjezdy slouží 25 let a přepravily 150 milionů cestujících

tramvajová linka
Domácí

Brno opravilo pět kilometrů tramvajových tratí. Už jsou v provozu

homeless-1416564_1280
Domácí

Bohunice řeší nepořádek i krádeže poblíž supermarketů

Snímek obrazovky 2025-08-29 v 9.58.32
Domácí

Brněnské Jižní centrum čeká nejistá budoucnost. Kraj pozastavil povolení