Změny na železnici v Brně? Do centra rychleji, problém je parkování

Od 15. prosince začnou na trati S4 mezi Brnem a Zastávkou jezdit elektrické vlaky RegioPanter. Po dokončení elektrizace trati plánuje provozovatel navýšení spojů.

RegioPanter

Ilustrační foto.
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Koordinátor hromadné dopravy na jižní Moravě společnost Kordis oznámila, že ve špičkách budou k dispozici tři vlaky za hodinu, namísto současných dvou.

Na trati do Zastávky budou jezdit třívozové Pantery na důležitých spojích, zatímco dvouvozové soupravy pojedou jako zastávkové vlaky, tedy poslouží pro obsluhu všech zastávek na trase, kde se nečeká tak výrazná frekvence cestujících.

Nové spojení usnadní lidem také cestu do centra Brna. Například na zastávce Ostopovice pojedou vlaky ve špičce každých dvacet minut. Na zastávce Troubsko budou moci cestující zase využít přestup na autobusovou linku 403, aby se ve špičce dostali rychleji do středu.

Na dalších zastávkách, například v Střelicích, vznikne návaznost na linku 404, která povede k bohunické nemocnici. Změny se dotknou i autobusové linky 423, která prodlouží trajektorii z Rosic směrem na Litostrov a Domašov.

Protože v Zastávce předpokládají, že zájem o železniční dopravu vyvolá také poptávku po parkovacích místech u nádraží, město plánuje vybudovat nové parkoviště za Domem zdraví, které by mělo nabídnout dalších sto míst.

Související

seznamka
Krimi

Nemocný pes, boj s rakovinou. Známost ze seznamky stála muže půl milionu

Vlak RegioPanter.
Domácí

Moravskoslezský kraj získal rekordní dotaci na bateriové vlaky

vědci
Domácí

Brněnští vědci mění zákony zemědělství. Učinili převratný objev

profimedia-1047814461
Domácí Elektromobily

Brno má český unikát. Nabíječka pro elektromobily je ukrytá přímo ve sloupu