čtvrtek 21. listopadu 2024

Změna času ovlivní dvanáct nočních vlaků

Chybějících 60 minut, o které se v noci na neděli posunou hodiny dopředu, zpozdí dvanáct nočních vlaků, jež budou tou dobou na své trase. České dráhy se budou snažit vzniklé zpoždění snížit například zkrácením pobytu vlaků ve stanicích.

nocni_vlak

Ilustrační foto.
Zdroj: ČD

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: ČD

Ve stanicích Bohumín a Břeclav ale dráhy zachovají přechod vozů mezi jednotlivými nočními vlaky a zajistí všechna přímá noční spojení. Regionálních vlaků se změna nedotkne, protože všechny vyrážejí na svou trasu až po přechodu na letní čas.

Přechod na letní čas znamená pro České dráhy zavedení speciálních opatření pro oběhy vozů, lokomotiv a personálu. Jejich cílem je zamezit následnému zpožďování dalších vlaků v denní době. Aby se z těchto nočních vlaků nepřenášela zpoždění na ostatní denní spoje, ranní přípoje vesměs nebudou na zpožděné noční vlaky čekat.

Přehled dálkových vlaků, které ovlivní přechod na letní čas

EN 406 Chopin Mnichov – Varšava pojede z Ostravy, pravidelný odjezd ve 2:28, do Varšavy se zpožděním asi 60 minut; v Bohumíně bude zajištěný přechod přímých vozů z vlaků EN 443 a NJ 476, které jedou z Prahy a Budapešti.

EN 407 Chopin Varšava – Mnichov pojede z Břeclavi s pravidelným odjezdem v 03:55 do Mnichova se zpožděním 60 minut; v Bohumíně bude zajištěný přechod přímých vozů na vlak EN 477 do Budapešti.

EN 442 Slovakia Michalovce – Praha pojede v úseku z Čadci ve 02:13 do Prahy se zpožděním 60 minut; v Bohumíně bude dodržen zajištěný přímých vozů od vlaku EN 407 z Varšavy.

EN 443 Slovakia Praha – Michalovce pojede v úseku Ostrava-Svinov ve 02:04 směr Michalovce se zpožděním asi 60 minut; v Bohumíně bude zajištěný přechod přímých vozů na EN 406 do Varšavy.

NJ 456 Graz – Berlín pojede v úseku Pardubice hlavní nádraží – Děčín hlavní nádraží se zpožděním 50 až 60 minut, v úseku Děčín – Berlín se zpožděním asi 20 minut.

NJ 457 Berlín – Graz pojede v úseku Brno hlavní nádraží – Břeclav se zpožděním asi 60 minut, v úseku Břeclav – Graz se zpoždění neočekává; v Břeclavi bude zajištěný přechod přímých vozů na vlak EN 477 do Budapešti.

EC 458 Canopus Praha – Curych pojede v úseku Darmstadt (odj. v 04:17) – Curych se zpožděním 60 minut.

EC 459 Canopus Curych – Praha pojede v úseku Lipsko v 05:45 do Prahy se zpožděním 30 až 60 minut.

EN 477 Metropol Břeclav – Budapešť pojede se zpožděním asi 45 až 60 minut; v Břeclavi bude zajištěný přechod přímých vozů od vlaků EN 407, EN 457 a IC 577 z Varšavy, Berlína a Prahy.

Přímý lůžkový vůz Praha – Curych jedoucí na spojích EC 337 / EN 462 / NJ 466 pojede v úseku Salzburg – Curych se zpožděním asi 60 minut.

Přímý lůžkový vůz Curych – Praha na spojích NJ 467 / EC 463 / EC 330 pojede v úseku Salzburg – Linec se zpožděním asi 60 minut, v úseku Linec – Praha pojede včas.

IC 579 Brněnský drak Praha – Brno pojede v úseku Blansko – Brno se zpožděním asi 60 minut.

Související

Parní lokomotiva Zelený anton.
Domácí

Parní lokomotivy snad jezdit nepřestanou. Zachránit se je snaží i ministr

vlak
Domácí

Na výměnu starých vlaků dá ministerstvo 15 miliard

ČD
Domácí

U Českých drah se nově můžete pojistit na cesty do zahraničí

vlak PID
Domácí

Vlaky S6 mezi Prahou a Berounem nahradí autobusy