čtvrtek 9. října 2025

Začala stavba další části obchvatu České Lípy

Další část obchvatu České Lípy už se staví. Hotovo by mělo být v roce 2026.

Zahájení stavby další části obchvatu České Lípy

Ilustrační foto.
Zdroj: MDČR

  • Ilustrační foto.
  • Zdroj: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spustilo výstavbu 1,5 kilometru dlouhého úseku přeložky silnice I/9, která bude klíčovou součástí obchvatu České Lípy v Libereckém kraji. Tento úsek se rozprostírá mezi ulicí Litoměřická a silnicí II/262. „Cílem výstavby obchvatu České Lípy, který bude dlouhý zhruba 12 kilometrů, je – podobně jako u všech těchto staveb na silnicích I. třídy – odvést dopravu mimo osídlené území a snížit tak zátěž ve městě,“ říká ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Silnice I/9 je důležitým tahem v severní části České republiky, který převádí tranzitní dopravu mezi Středočeským, Libereckým a Ústeckým krajem. Součástí projektu I/9 Dubice – Dolní Libchava budou dvě okružní křižovatky, šest mostů a estakáda přes řeku Ploučnici o délce 329 metrů. Celý úsek přeložky I/9 je navržený na násypech a mostech.

Stávající silnice I/9 vede přes Českou Lípu v blízkosti centra, proto je ve městě silný podíl tranzitní dopravy. Nová přeložka na sebe naváže část dopravního zatížení z nynější komunikace, která je už dnes přetížená a denně vznikají ve špičkách kolony a značné zdržení. Umožní tak zatím částečný průjezd nákladní dopravy mimo zastavěné území města přímo do průmyslové zóny. Jako celek bude sloužit po dostavění dalšího – posledního úseku Nový Bor – Dolní Libchava,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Autor: Šimon Mitro

Související

profimedia-1044181543
Domácí

Máme tanky, ale nemáme silnice ani léky. Hnutí ANO řeší rozpočtovou past

484806445_1194269595391550_701445117681375173_n
Domácí

Babiše rozčílil ministr dopravy. Ať si peníze hledá sám, napsal šéf hnutí ANO

Limit 150
Domácí

Stopadesátka na D3. Pilotní provoz testuje vyšší rychlostní limit

Královo pole nádraží
Domácí

Nová budova Královopolského nádraží vítá cestující