Nejprve bylo přes Vltavu v Týně instalováno obousměrné mostní provizorium pro vozidla do 3,5 tuny a od 18. července začala demolice horní nosné konstrukce stávajícího mostu. Rekonstrukce mostu, po kterém vede silnice druhé třídy na trase mezi Českými Budějovicemi a Bechyní, je prováděna metodou Design & Build. „Tato metoda spočívá v tom, že vybraný dodavatel stavbu vyprojektuje, zajistí potřebná povolení a stavbu i zrealizuje. Díky tomu dojde k úspoře času, financí a minimalizaci požadavků na vícepráce,“ uvedl jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS).
Stavební práce zahrnují odstranění a stavbu nové horní nosné konstrukce stávajícího 130 metrů dlouhého a 13,6 metrů širokého mostu a navržení a výstavbu stávající spodní stavby pro uložení horní nosné konstrukce nového mostu. Hotovo by mělo být v září příštího roku.