Záříjová velká voda u nás poškodila šedesát traťových úseků. Neopravených je ještě deset z nich. V některých případech jsou ale opravy náročné.
Na začátku prosince plánují železnice zprovoznění úseku mezi Lipovou-lázněmi a Vápennou, což je klíčová oblast pro nákladní dopravu. Na trase jsou totiž velké společnosti, které využívají vlaky pro převoz zboží.
V říjnu už se zprovoznil úsek z Bludova do Rudy nad Moravou, a od začátku listopadu je také v provozu spojení do Hanušovica Starého Města.
Dalším důležitým úsekem je spojení mezi Jeseníkem a Písečnou. Tento úsek železničáři otevřou v polovině prosince. Mezi Mikulovice a Zlaté Hory se vlaky ještě chvíli nedostanou, na trati se totiž sesunula půda a oprava je tím pádem náročnější.
Otevření trasy do Mikulovic od české strany se plánuje na druhou polovinu příštího roku, ale není jasné, kdy a jestli se vůbec obnoví trasa železnice na polském území.
V druhé polovině roku 2025 by měly dráhy také zprovoznit trať mezi Vápennou a Javorníkem, kde povodeň poškodila část nádraží v Žulové a způsobila škody na tratích v Kobylé a Velké Kraši. Tento úsek dráhy otevřou zřejmě v létě.