pátek 22. listopadu 2024

Vlakové spojení mezi Pardubice a Hradcem Králové se zrychlí

Modernizace trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové je po dvou a půl letech u konce. Doprava mezi krajskými městy se ale zrychlí až od roku 2025.

Hlavní nádraží v Hradci Králové

Hlavní nádraží v Hradci Králové
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Hlavní nádraží v Hradci Králové
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Po dvou a půl letech práce je modernizace trati mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou dokončena. Tato trať je důležitá zejména jako železniční spojení mezi Pardubicemi a Hradcem Karlové. Díky rozšíření na dvě koleje a novým mostem přes Labe se propojení mezi krajskými městy zrychlilo.

Hlavním přínosem dokončeného úseku je zkapacitnění trati, což přinese zkrácení jízdních dob a minimalizaci dopadů mimořádností na železniční provoz. Stanice a zastávky jsou kompletně bezbariérové, s moderním informačním systémem a pohodlným nastupováním do nízkopodlažních souprav,“ přibližuje ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Rekonstrukce celého úseku umožní po zavedení ETCS jízdu moderních vlaků rychlostí až 160 km/h. „Instalaci ETCS řešíme v rámci samostatné akce. Kompletní dokončení stavby a spuštění celého systému předpokládáme v první polovině příštího roku. Zavedení ETCS zajistí nejvyšší úroveň zabezpečení železničního provozu a přinese další podstatný benefit, a to zvýšení traťové rychlosti. Tuto trať budeme také využívat jako odklonovou při mimořádnostech na hlavním koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou,“ vysvětluje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Autor: Šimon Mitro

Související

obrazek-whatsapp-2024-11-21-v-16-13-53-26c45442.820x400.exact.q85
Domácí

Pardubice dražily opuštěné vraky. Výtěžek pokryje náklady na odtah

železnice
Domácí

Správa železnic plánuje na rok 2025 rekordní investice

Parní lokomotiva Zelený anton.
Domácí

Parní lokomotivy snad jezdit nepřestanou. Zachránit se je snaží i ministr

profimedia-0828561173
Domácí Vánoce

Hradec Králové k vánočním trhům otevře i kluziště obkružující mariánský sloup