Přestože slovní hodnocení již nyní existuje na některých školách, mezi obyvateli Česka se přílišné oblibě netěší. Přibližně dvě pětiny dotázaných by s návrhem ministerstva na zrušení známkování souhlasily. Více než polovina, konkrétně 53 procent, ale takovou změnu odmítá a zbylých 8 procent nemá vyhraněný názor. „Větší podporu má myšlenka zavedení slovního hodnocení v prvních třídách základních škol hlavně u mladých lidí pod 30 let, naopak mezi seniory je odpor k takové změně nejvýraznější“, říká Radek Pileček z agentury STEM/MARK.
Vůbec nejčastěji zmiňovaným důvodem, proč si lidé přejí zachování známek, je zvyk a tradice. Na známkách oceňují rovněž jejich jednoduchost, přehlednost a srozumitelnost pro všechny žáky, rodiče i učitele. Češi také považují známky za motivující prostředek, jak donutit žáky dobře se učit. Naopak hlavním pozitivem, proč by někteří upřednostnili slovní hodnocení, je snížení tlaku, který na malé děti známky vyvíjejí.
Většina Čechů nesouhlasí se zrušením známkování v prvních třídách
- Domácí
- 28. února 2023 20:21
- 1 minuta čtení
Návrh ministerstva školství nahradit v prvních až třetích třídách základních škol známky slovním hodnocením mezi Čechy moc neuspěl. Podle nejnovějšího průzkumu agentury STEM/MARK o něj většina dotázaných nestojí.
prvňáčci- ilustrační foto
Zdroj: Pixabay
- prvňáčci- ilustrační foto
- Zdroj: Pixabay
Štítky
Související
Napříč USA roste odpor k útočné rétorice politiků
Téměř osm z deseti Američanů míní, že volení představitelé by se měli vyhýbat vyhroceným či agresivním výrokům, protože mohou podnítit násilí. Jen menšina si myslí opak.
- 30 sekund čtení
Umělá inteligence umí dokonale předstírat lidi v anketách
Umělá inteligence už téměř dokonale napodobuje lidské odpovědi a může převrátit výsledky voleb i vědeckých průzkumů, ukazuje výzkum americké Dartmouth University.
- 1 minuta čtení
Koncert, nebo sex? Většina lidí má jasno
Nový globální průzkum ukázal, že 70 procent fanoušků by dalo přednost živému koncertu před sexem. Hudba se podle něj stává hlavní zábavou dneška a mění, jak lidé tráví čas i utrácejí peníze.
- 1 minuta čtení
Zákazníci slevy milují, ale falešné ceny je nebalamutí
Češi slevy milují a nakupují podle nich, zároveň ale dobře vědí, že s cenami se často „kouzlí“.
- 1 minuta čtení