Zapojení umělé inteligence do tvorby zpravodajského obsahu vzbuzuje mezi Čechy spíše nedůvěru. Podle studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace 2024, kterou realizovala agentura ResSOLUTION Group, většina respondentů AI ve zpravodajství odmítá. Lidé se obávají, že AI ztíží rozeznání skutečných zpráv od fikce, a polovina z nich takovému obsahu nevěří. Největší odpor panuje vůči využití AI v televizním zpravodajství, kde nesouhlasí 53 procent dotázaných.
Zatímco mladší generace je k AI smířlivější, celkově Češi její přítomnost v médiích nevítají. Pouze 15 procent věří, že dokáže spolehlivě rozeznat obsah vytvořený AI od toho lidského. Největší podporu má umělá inteligence v ilustrační grafice (29 procent) a krátkých textech. Naopak u dlouhých článků je přijatelná pro pouhých 14 procent respondentů.
Ne všichni ale AI odsuzují. Téměř polovina respondentů vidí potenciál v rychlejším vydávání zpráv a třetina oceňuje, že může usnadnit přístup k zahraničním zdrojům. Přesto většina zůstává obezřetná. Studie, provedená na vzorku 1012 Čechů, ukazuje, že mediální konzumenti preferují spolehlivé lidské zdroje a obávají se, že přílišné zapojení AI může podkopat důvěru ve zpravodajství.