neděle 24. listopadu 2024

U Slováků ve sledování zpravodajství stále vítězí televize nad mobilem

Celkem 54 procent Slováků sleduje zpravodajství alespoň jednou denně na televizi.

Moderátoři televizních novin na stanici Markíza.

Moderátoři televizních novin na stanici Markíza.
Zdroj: Facebook Televízne noviny TV Markíza

  • Moderátoři televizních novin na stanici Markíza.
  • Zdroj: Facebook Televízne noviny TV Markíza

Podle nedávného výzkumu provedeného společnostmi ResSOLUTION Group a Nielsen preferují Slováci při sledování zpravodajství televizi, přičemž 54 procent internetových uživatelů nad 15 let ji sleduje každý den. Na druhém místě se umístilo mobilní zpravodajství s rovnými 50 procenty.

Pokud jde o opakované sledování zpráv během dne, mobilní telefony jsou na prvním místě, využívá je jedna třetina respondentů, zatímco televizní zpravodajství sleduje vícekrát denně pouze čtvrtina Slováků.

Rádio každodenně poslouchá kvůli zprávám 44 procent respondentů, a k získání informací přes počítač nebo notebook denně přistupuje 41 procent dotázaných. Tisk se dlouhodobě stává méně oblíbeným zdrojem zpráv, denně ho využívá pouze 16 procent obyvatel Slovenska.

Na mobilech sledují respondenti aktuální dění nejčastěji na sociálních sítích a zpravodajských webech, obě tyto možnosti uvedlo 34 procent Slováků. Podle výzkumu jsou důvěryhodnost a různorodost názorů zaručeny zejména uvedením jména autora (75 %) a poskytováním prostoru různým názorovým proudům (72 %). K dalším důležitým kritériím patří dohledatelnost majitele média, přítomnost známých redaktorů, tvorba vlastního obsahu a veřejnoprávnost zdroje.

Autor: Šimon Mitro

Související

Vlajka Ligy národů.
Fotbal Liga národů

Liga národů zná čtvrtfinálové dvojice

1280px-Building_of_Czech_TV
Domácí

Ať nedopadneme jako na Slovensku! Umělci a neziskovky posílají apel vládě

peníze
Domácí

Téměř čtvrtina Čechů splácí půjčky. Mladí si často berou úvěr kvůli lákavým nabídkám

Screen reklamy Alzy ke slevové akci Black Friday
Ekonomika Nakupování

Při nákupech elektroniky dominují eshopy nad kamennými prodejnami