O stavbě tunelu jako variantě obchvatu Karlových Varů se uvažuje čím dál intenzivněji. Ve hře jsou tři možné trasy, přičemž právě tunelová má aktuálně největší podporu ze strany města, kraje i Ředitelství silnic a dálnic. Zásadní ale bude její ekonomické posouzení, které by mělo být hotové do konce července. Pokud se ukáže jako výhodná, začnou přípravy na změnu územního plánu i další navazující kroky.
Proti plánovanému tunelu však dlouhodobě vystupují někteří dopravní experti. Vadí jim, že by řešení přivedlo dopravu zpět do města a mohlo mít negativní dopady na čtvrť Růžový Vrch. Zatím navíc žádný geologický průzkum nepotvrdil, jestli je zdejší podloží na tunel vhodné.
Zatímco tunel v územním plánu nefiguruje, další řešení, velký severní obchvat, tam zakotvený je. Ten by se obyvatelům i dopravním expertům zamlouval víc než tunel, protože by dopravu skutečně vyvedl mimo město. Karlovarský kraj ale s tímto návrhem nepočítá.
Odpůrci tunelu proto zvažují aktivizaci občanského spolku, který by mohl hájit jejich zájmy při správních řízeních. Chtějí také oslovit veřejnost a upozornit na rizika, která podle nich s výstavbou podzemní trasy hrozí.
Rozhodujícími se tak stanou následující týdny, kdy se ukáže, zda bude tunel nejen technicky proveditelný, ale především ekonomicky smysluplný.