Opatření bude motivovat zhotovitele k co nejkratší době dopravních omezení, aby dopady na dopravu v hlavním městě byly co nejmenší. Týkat se bude zakázek vypisovaných nejen magistrátem, ale i městskými společnostmi.
„Je to řešení jednoduché a účinné,“ vysvětluje předseda městské strany Praha sobě Adam Scheinherr, který jako zastupitel návrh předložil. „Zhotovitele je třeba motivovat k co nejrychlejšímu tempu. To se teď neděje.”
Soutěžní kritérium co nejmenší délky uzavírky se osvědčilo v minulém volebním období na úspěšných projektech jako rekonstrukce Barrandovského mostu, tramvajová trať na Dědinu, stavba Dvoreckého mostu nebo rozšíření Strakonické.
„Soutěžit na rychlost musí město začít všude, nejen u prací na klíčových komunikacích, jak navrhoval náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib. Ten se navíc schovával za nutnost nejdřív vypracovat analýzu. K tomu přece není žádný důvod, pražská doprava potřebuje jakékoli řešení hned teď. Hřib na to měl celé tři roky, co je ve funkci. Jenže vedení města paralyzují vzájemné spory mezi Piráty a ODS, a tak jeho práci musíme dělat my z opozice,“ uzavírá Scheinherr.