Správa železnic (SŽ) chystá v roce 2025 rekordní investice do infrastruktury ve výši 39,3 miliardy korun, což je dosud nejvyšší částka. Na opravy a údržbu tratí půjde 19,5 miliardy, zatímco 2,3 miliardy korun budou směřovat na rekonstrukce nádražních budov. Celkový rozpočet SŽ ze Státního fondu dopravní infrastruktury dosáhne 62,7 miliardy korun, o miliardu více než letos.
Jedním z klíčových projektů je zahájení výstavby vysokorychlostní tratě (VRT) mezi Brnem a Přerovem, která umožní rychlost až 200 km/h. Generální ředitel SŽ Jiří Svoboda uvedl, že aktuálně je připraveno 351 z celkových 753 kilometrů VRT. Kromě této trati se počítá s modernizací železničních uzlů v Hradci Králové a České Třebové a se stavbou spojení Prahy s ruzyňským letištěm a Kladnem.
SŽ také plánuje rekonstrukci více než 20 nádražních budov, například v Praze, Mladé Boleslavi nebo Brně. Pokračovat bude modernizace klíčových pražských nádraží, jako jsou Masarykovo nebo Smíchov, a dokončena bude zbývající část Fantovy budovy hlavního nádraží v Praze.
Do moderního evropského systému vlakového zabezpečení (ETCS) má být investováno několik stovek milionů korun. Od ledna 2025 začne výhradní provoz pod dohledem ETCS na 622 kilometrech tratí, což je první krok k celkovému pokrytí čtyř tisíc kilometrů tratí do roku 2030. Tento systém výrazně zvýší bezpečnost i plynulost železniční dopravy.