Podle zveřejněných dat Českého statistického úřadu (ČSÚ), jejichž sběr proběhl na jaře letošního roku, používá chytrý telefon 82 procent Čechů. Značně vzrostl podíl smartphonů u seniorů nad 75 let a to na 24 procent. Ještě před pěti lety to byly jen čtyři procenta. Podle ČSÚ je k internetu připojeno 87 procent českých domácností, z domácností seniorů má přístup k internetu 56 procent z nich.
U Čechů roste záliba v nákupech online. Ve sledovaných třech měsících roku 2023 nakoupilo online 63 procent osob. Nejvíce lidí si přes internet objednávalo oblečení nebo obuv, konkrétně 39 procent osob. Výrazně více jich bylo mezi ženami než mezi muži. Z žen si přes internet zakoupila oblečení každá druhá. Z mužů to byl každý čtvrtý. Muži naopak častěji objednávali sportovní potřeby, elektroniku nebo software.
Češi také více řeší internetovou bezpečnost. Změnu nastavení cookies provedlo na webových stránkách ve sledovaných třech měsících 36 procent osob. „Nejvíce osob, které se zajímají o to, jaké o nich stránky sbírají informace, je mezi mladými dospělými. Ve věku 16 až 34 let si změnilo nastavení cookies více než polovina z nich. Z vysokoškolsky vzdělaných pak provedlo změnu nastavení 61 procent, z osob se základním vzděláním to bylo 13 procent,“ řekla Lenka Weichetová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Sociální sítě používá 62 procent Čechů starších 16 let. Do 34 let je aktivních na sociálních sítích více než 93 procent Čechů. Více než polovina Čechů je na sociálních sítích i ve svých 60 letech. Ve vyšším věku zastup sociálních sítí značně klesá.
Rovných 50 procent Čechů disponuje chytrou televizí, to je o šest procent více než loni. Nějakou ze streamovacích služeb typu Netflix či Disney+ si předplácí 35 procent Čechů, což je o 13 procent více než loni. Zprávy na internetu čte 83,2 lidí, průměr v EU přitom činí jen 63 procent. Z Evropanů čtou víc zpráv online pouze Finové (91 %) a Dánové (86 procent).