V příštím roce plánuje Správa železnic rozsáhlé rekonstrukce klíčových železničních stanic a také stavbu a modernizaci tratí. S celkovým rozpočtem 57,5 miliardy korun se mimo jiné připravuje na přestavbu Masarykova a smíchovského nádraží v Praze. Tři desítky nových staveb se rozběhnou napříč republikou, a to včetně projektování 100 kilometrů vysokorychlostních tratí.
„Rozpočet na příští rok nám umožní udržet vysoké tempo modernizace železnic. Rychlým tempem bude pokračovat též příprava vysokorychlostních tratí nebo instalace evropského zabezpečovače ETCS,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka (ODS). „Už krátce po Novém roce zahájíme klíčové stavby v pražském železničním uzlu, které přinesou výrazně vyšší komfort cestování včetně pohodlného přestupu na další druhy dopravy. Svoji podobu zcela změní Masarykovo a smíchovské nádraží, stejně jako frekventovaná stanice v brněnském Králově Poli,“ říká Kupka.
V příštím roce budou dokončeny rekonstrukce nádražních budov včetně historické Fantovy budovy v Praze a nádraží v Českých Budějovicích, Plzni a Pardubicích. Na Vysočině, v západních Čechách a Moravě začnou významné stavební práce, zahrnující rekonstrukce a nové tratě. „Naplno se rozběhne také obnova dalšího památkově chráněného objektu, a to na hlavním nádraží v Pardubicích,“ podotýká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Správa železnic rovněž pokračuje v instalaci evropského zabezpečovače ETCS na 903 kilometrech tratí a připravuje se na projektovou přípravu více než 100 km vysokorychlostních tratí. Na západě Čech začne výstavba nové trati z Plzně do Stodu a modernizace stávající trati mezi Plzní, Nýřany a Chotěšovem.