Přes Branický most se znovu jezdí po dvou kolejích

Branický most v Praze se otevřel pro dvoukolejný provoz.

Branický most v Praze

Branický most v Praze
Zdroj: MDČR

  • Branický most v Praze
  • Zdroj: MDČR

Branický most, důležitá železniční spojka v Praze, začíná nově sloužit s dvoukolejným provozem. Správa železnic po roční rekonstrukci spustila plně funkční trať, která nyní zvládne nejen nákladní, ale i osobní vlaky odkloněné kvůli přestavbě smíchovského nádraží. Projekt za více než 2,6 miliardy korun byl financován i z evropských fondů.

Rekonstrukce mostu a navazujícího úseku na Kačerov zvyšuje kapacitu trati a umožňuje rychlost až 100 km/h. Modernizací prošlo i okolí, včetně nového oboustranného nástupiště a lávky s výtahem na zastávce Praha-Kačerov. Ministr dopravy Martin Kupka zdůraznil význam této obnovy pro plynulost pražské železniční sítě.

Autor: Šimon Mitro

Související

České Budějovice nádraží
Domácí

Trať do Budějovic se zkrátí a zrychlí

Praha
Domácí

Počet obyvatel Prahy pořád stoupá. Oficiálně překročil 1,3 milionu

Hlavní nádraží v Praze
Domácí

Z Prahy do Liberce dojede vlak za 69 minut namísto současných 149

Nádraží Bubny v Praze
Domácí

Nádraží Bubny se promění v památník holokaustu, práce začnou letos