Nový parkovací systém má podle letiště přinést řadu vylepšení a vyšší komfort pro řidiče. Po otevření třetího expresního parkoviště se zvýší počet parkovacích míst, změny se dotknou také ceníků. „Po příjezdu na letiště čeká řidiče od května jeden z nejmodernějších systémů na trhu s mnoha výhodami. Věříme, že řidiči ocení zejména možnost platby přímo na výjezdových stojanech, a to bezkontaktní platební metodou nebo mobilním telefonem pomocí QR kódu,“ upřesňuje člen představenstva Letiště Praha Jakub Puchalský s tím, že závory budou mít světelnou signalizaci a přesnější kamery pro čtení registračních značek. Nové kamery budou také v parkovacích domech, kam můžou řidiči s předem nahlášenou registrační značkou vozu.
Na novém expresním parkovišti PB Economy vznikne 70 míst a nový Taxi point. Celkový počet parkovacích míst na expresních parkovištích se zvýší na 350. Pro krátkodobé parkování s hodinovým tarifem mohou cestující od května využít parkovací dům PC komfort s cenou 80 korun za hodinu.
Chystá se také změna ceníku expresního parkování. Na všech třech expresních parkovištích zůstane možnost bezplatného průjezdu. Ten se ale z dosavadních 15zkrátí na deset minut jednou za 24 hodin. „Podle dostupných dat již nyní téměř 90 procent řidičů vyjíždí z expresního parkoviště do deseti minut, změna se tedy dotkne malého množství našich zákazníků,“ uvádí Puchalský. Zpoplatněné 30minutové intervaly se nově zkrátí na polovinu. Nově tak lidé, kteří nestihnou odjezd do deseti minut, zaplatí za 11. až 15. minutu parkování 50 korun, za půl hodinu pak stovku, stejně jako nyní.
Informaci letiště zveřejnilo také na svých sociálních sítích a rozpoutalo tím vlnu odporu. „Deset minut je hodně na hraně. A to, že většina že vyjíždí do deseti minut, je právě tím, aby stihli těch 15 minut. To už rovnou můžete bezplatný vjezd zrušit, vyjde to na stejno,“ komentoval novinku jeden z uživatelů sítě X. „Jste zloději a lichváři! Obchodní praktiky jistě vynesou haldu peněz, když bránu zacpou lidi, kteří mají prošlý výjezd zdarma. Takhle se s nimi svezou i ostatní,“ rozčílil se další. „Deset minut, když běžně vydáváte kufry po přistání po hodině? S láskou váš zákazník, co bydlí 15 kilometrů od Ruzyně a do Asie raději léta z Vídně,“ přidal se další. „Nenažranost,“ konstatovala jiná uživatelka X.