Podle harmonogramu mají práce trvat do konce srpna. Podle aktuální dokumentace se počítá s kompletní uzavírkou.
Praha 5 považuje takto pojatou uzavírku za nepřijatelnou. Požaduje, aby práce se zachoval provoz aspoň v jednom jízdním pruhu, a to s výjimkou letních prázdnin, kdy by mohla být úplná uzavírka po nezbytnou dobu akceptovaná.
„Kompletní uzavření Plzeňské by mělo zásadní negativní dopady na dopravní situaci na celém území městské části,“ varoval starosta Lukáš Herold (ODS). Dlouhodobě totiž chybí jakékoli alternativní dopravní propojení, které by bylo schopno dopravní zátěž Plzeňské částečně převzít – zejména Radlická radiála.
V posledních letech se na území městské části odehrává řada dalších stavebních akcí, které výrazně komplikují dopravu a každodenní život obyvatel – například dlouhodobé opravy Holečkovy a Peroutkovy ulice. V plánu je rekonstrukce Jinonické, Strahovského tunelu, Radlické a dalších komunikací. Zhoršení situace na silnicích Prahy 5 hrozí i kvůli omezení průjezdu Malou Stranou, Smetanovým nábřežím a dalšími úseky v centru metropole, o které se hlavní město opakovaně pokouší.
Praha 5 také zásadně nesouhlasí s magistrátem navrhovaným zjednosměrněním Radlické v úseku Plzeňská – Ostrovského, které by vedlo k přetížení Malého smíchovského okruhu a k dalšímu nárůstu provozu v rezidenčních ulicích Smíchova, zejména v ulicích Kováků a Stroupežnického.
„S ohledem tyto skutečnosti, které mají zásadní vliv na celkovou propustnost dopravní sítě na území městské části, nelze plánovanou úplnou uzavírku Plzeňské ulice podpořit,“ konstatoval starosta. Městská část proto k záměru ve čtvrtek zaujala nesouhlasné stanovisko.