Česká pošta uvedla, že dělá vše proto, aby situaci vyřešila. Spolupracuje s příslušnými orgány činnými v trestním řízení. Vzhledem k tomu, že se podezření nepodařilo 100% prokázat, nechce společnost poskytnout bližší informace o podezřelých platbách.
Případ se dotkl asi 4 000 plátců, po kterých jedna firma požaduje zaplacení částek v řádu tisíců korun. Jméno firmy pošta nechce zveřejnit, protože zatím neví, zda se jedná o podvod nebo o chybu v systému dané firmy. Případ se dál řeší.
Podle České pošty má každý, kdo odmítá některou z předepsaných položek na dokladu SIPO uhradit, možnost na kterékoliv pobočce České pošty požádat o vystavení Platebního dokladu SIPO na vybrané platby a platbu bez určité konkrétní položky uhradit. Doklad na vybrané platby lze vyhotovit i plátci, který SIPO hradí bezhotovostně, avšak jen do doby, než pošta zpracuje vyinkasovanou platbu.