Volební výsledky v Česku často odrážejí rozdělenou společnost. Nová data společnosti NADA však ukazují, že volební preference jsou úzce spojeny s mediální konzumací, volným časem a finančními návyky. Studie na vzorku české internetové populace odhaluje zajímavé vzorce v chování voličů.
Průměrný Čech tráví sledováním televize 106 minut denně, poslechem rádia 63 minut a využíváním VOD služeb, kam patří například streamovací služby jako Netflix, 47 minut. Voliči ANO tráví nejvíce času u televize, zatímco voliči Pirátů preferují moderní videoobsah a nejméně se zajímají o klasické televizní vysílání. Překvapivě, voliči SPD, kteří nejsou nejmladší, jsou nejaktivnější na sociálních sítích, zatímco voliči Přísahy dávají přednost poslechu rádia. Podcasty zas nejvíce poslouchají voliči TOP 09.
Voliči STAN preferují komedie, zatímco voliči Pirátů tíhnou k akčním filmům a sci-fi. Voliči Přísahy se zajímají o detektivky a krimi, zatímco voliči KDU-ČSL upřednostňují dramata. V oblasti investic pak voliči TOP 09 preferují akcie, zatímco Piráti se orientují na kryptoměny.
Voliči současné vládní koalice mají vyšší příjmy a častěji investují do akcií nebo kryptoměn. Naproti tomu voliči SOCDEM jsou konzervativnější a více využívají termínované vklady. KDU-ČSL volí charitu, zatímco voliči KSČM se naopak do charitativních akcí nezapojují.
Voliči všech stran vládní koalice tráví volný čas cestováním, přičemž voliči ODS a TOP 09 častěji vyrážejí na zahraniční dovolené. Stránka jazykové vybavenosti je také zajímavá. Nejvíce se anglicky dorozumí voliči Pirátů a nejméně voliči KSČM.
Voliči KDU-ČSL jsou největšími čtenáři knih, zatímco voliči ANO, SPD a KSČM se věnují této aktivitě méně. Konzumace alkoholu je mezi voliči KDU-ČSL a ODS vyšší, přičemž voliči KSČM a ANO upřednostňují pivo. Kouření cigaret je nejméně rozšířené mezi voliči KDU-ČSL, což může být ovlivněno jejich náboženským přesvědčením.