Podle nového průzkumu Pew Research Center, který zahrnuje americké teenagery ve věku 13 až 17 let, přibližně jeden z pěti teenagerů, kteří slyšeli o ChatGPT, tvrdí, že ho využili k pomoci při školních úkolech. K využívání generativních modelů umělé inteligence po vzoru ChatGPT inklinují spíše starší žáci. Ve věku 16 až 17 let využívá ChatGPT čtvrtina studentů. Celkově slyšelo o ChatGPT přes dvě třetiny studentů od 13 do 17 let.
Ve využívání programů umělé inteligence nedochází k výrazným rozdílům po stránce pohlaví. Zatímco z chlapců, kteří o ChatGPT slyšeli, ho použilo 21 procent z nich, tak v případě dívek to bylo 17 procent. Od uvedení ChatGPT na sklonku loňského roku se rozvinula rozsáhlá celosvětová debata o jeho roli ve školách, zejména o tom, zda by školy měly novou technologii integrovat do výuky nebo ji zakázat.
V rámci rasy se povědomí o ChatGPT liší. Zatímco 72 procent teenagerů bílé pleti o ChatGPT slyšelo alespoň trochu. V porovnání s 63 procenty hispánských studentů a 56 procenty afroamerických teenagerů.
Čtěte také: