neděle 29. září 2024

Pardubická tragédie se nesmí opakovat. Systém ETCS bude od srpna povinný

Drážní inspekce začne od 1. srpna na nejvytíženějších tratích vyžadovat aktivní zabezpečovací systém ETCS. Ten mohl zabránit i tragické srážce vlaků v Pardubicích.

profimedia-0879489146

Pokud by systém ETCS fungoval, ke srážce vlaků v Pardubicích by nedošlo.
Zdroj: Profimedia

  • Pokud by systém ETCS fungoval, ke srážce vlaků v Pardubicích by nedošlo.
  • Zdroj: Profimedia

Tragická srážka dvou vlaků poblíž pardubického nádraží, při které zahynuly čtyři ženy, urychlí povinné užívání zabezpečovacího systému ETCS, který, v případě, že by byl aktivní, mohl pardubické události zabránit. Drážní inspekce proto začne využívání těchto zabezpečovacích systémů vyžadovat už od 1. srpna tohoto roku, přičemž ministr dopravy Martin Kupka (ODS) původně mluvil o září.

Efektivní využívání ETCS je však složitá záležitost. Aby jej od srpna bylo možné používat alespoň na páteřních tratích, musí dojít ke splnění tří podmínek. Systém musí mít nejen trať, ale i lokomotiva a na jeho používání musí být proškolen i strojvedoucí. Stát už je připravený na tyto účely vynaložit devět miliard.

V další fázi je v plánu umístění ETCS na zbytek koridorů v České republice, k čemuž by mělo dojít od 1. ledna 2025. Do roku 2030 by systém měly používat všechny železnice i lokomotivy, které budou jezdit na tuzemských tratích-

Autor: Jan Skala

Související

459984955_962211062376599_2354802231082001927_n
Domácí

Největší potupa pro Bartoše. Stavební řízení poběží postaru

24._kongres_ODS,_Martin_Kupka
Domácí

Stavební řízení může fungovat až za rok. Neschopného Bartoše nahrazuje Kupka

459412504_10161087483079219_6345409652675667534_n
Domácí

Pardubice i Plzeň pojedou po staru. Jen ti Piráti už u toho budou chybět

1726640190_P2024091802196
Domácí

V Praze se srazily vlaky. Jeden strojvůdce měl dvě promile, druhý byl v zácviku