čtvrtek 8. května 2025

Pardubická lávka za 300 milionů je už bez závad

Lávka spojující pardubické sídliště Dukla s vlakovým nádražím je po reklamaci opět plně funkční.

profimedia-0877824328

Lávka na pardubickém hlavním nádrží (31. 5. 2024)
Zdroj: Profimedia

  • Lávka na pardubickém hlavním nádrží (31. 5. 2024)
  • Zdroj: Profimedia

Lávka spojující pardubické sídliště Dukla s vlakovým nádražím je po vyreklamování závad plně funkční. Správa železnic odstranila problémy s odvodem vody, která se po deštích hromadila na povrchu. Upraven byl spád lávky i odtokové kanálky.

Nová lávka za 300 milionů korun měří 290 metrů a nabízí výtahy, schody i jezdící schody pro snadný přístup na nástupiště. Její konstrukce se vyznačuje kulatým zastřešením a prosklenými částmi s červenými prvky. Po desetiletích debat o přímém spojení mezi Duklou a nádražím se stavby nakonec ujala Správa železnic, která ji plánuje v příštím roce převést do majetku města.

Město již hradí provozní náklady, které se odhadují na 7,5 milionu korun ročně. Pardubice si od lávky slibují zlepšení spojení mezi klíčovými částmi města i větší komfort pro obyvatele a cestující.

Autor: Šimon Mitro

Související

Vizualizace nové Brány borců
Domácí

Brána borců ožije. Z chátrající památky vznikne moderní centrum pro sport i kulturu

předškoláci
Domácí Školství

Zápisy do školek začaly. Místa chybí hlavně ve Středočeském kraji

nemocnice
Domácí

Pacienti v Pardubicích na plánované operace čekají i několik let

železniční most Výtoň.JPG.jpg
Domácí

UNESCO odmítá bourání Výtoňského mostu, oprava mu prodlouží život o sto let