Doporučeno pro ty, kteří říkají: Nemůžu se dočkat doručení! Tak popisuje výrobek rodinné řeznictví Asahiya z japonského Tagasagu. Aktuálně má 63 tisíc objednávek a dodací lhůta je 43 let.
Týden před termínem doručení kontaktuje řeznictví zákazníky, aby si ověřilo, jestli stále platí jejich adresa. Zákazníci teď dostávají balíčky objednané před deseti lety.
Krokety kiwami, tedy hovězí masa z Kóbe ve smaženém bramborovém těstíčku, prodává řeznictví jen na dobírku. Začalo v roce 1999, a když čekací doba přesáhla 14 let, rozhodli se výrobu ukončit. Zákazníci je ale donutili kiwami do nabídky vrátit.
"Vzhledem k tomu, že množství hovězího masa, které speciálně vybíráme v Kóbe, je omezené, můžeme vyrobit 200 kusů denně," říká majitel obchodu Shigeru Nitta s tím, že používá pouze hovězí maso od tříletých jalovic. "Není mleté, ale na kostičky nakrájené, takže chuť masa je velmi uspokojivá," doplňuje Nitta.
V jednom balení je pět kousků a prodávají se asi za 420 korun. Výroba je ztrátová, díky ní má ale řeznictví takovou reklamu, že prodá i mnohem dražší maso.