Z širšího centra Plzně brzy zmizí jedna z posledních možností dlouhodobého bezplatného parkování. Město dokončuje proměnu plochy na zpoplatněné parkoviště. Ve všední dny mezi sedmou a 19. hodinou vyjde hodina parkování na deset korun, denní tarif bude stát 60 korun. Večer, v noci, o víkendech a svátcích zůstane stání zdarma.
„Tento prostor byl ještě před její úpravou hojně využíván a často zcela zaplněn auty. Byla to ale neupravená blátivá plocha, kde se parkovalo živelně a prostor zde zabíralo i mnoho očividně dlouhodobě odstavených vozidel,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar. Úprava za osm milionů má přinést pořádek, bezpečnější pohyb chodců i kontrolované využití prostoru. Závorový systém se spustí během do několika týdnů, do té doby je parkování zdarma.
Řada Plzeňanů krok kritizuje. Podle nich město promarnilo příležitost vytvořit na nábřeží více zeleně. Za příklad dávají Bratislavu, která nábřežní parkoviště nahradila parkem. „Podobná místa, rozdílné přístupy. Zatímco v Plzni uděláme z neregulovaného parkoviště na nábřeží placené parkoviště se citybloky, v Bratislavě z něho udělají park,“ píše se ve facebookové skupině Plzeň má na víc.
Zastánci projektu naopak argumentují, že centrum Plzně trpí nedostatkem dostupných míst pro parkování. „Na parkoviště kousek od centra naprosto ideální lokalita. Parků je v centru dost. Je potřeba, aby to město bylo i funkční, nejen krásné,“ píše jeden z diskutujících. „Jasně a kdyby se zrovna na tomhle místě udělal park, budou tu denně tři příspěvky o tom, jak se tam postahovali feťáci z celého města. Nevím, k čemu by zrovna na tomhle místě byl park, když tu takhle budou moct lidi zaparkovat za pár korun a pokračovat do centra pěšky,“ napsal jiný.
Další upozorňují na nevhodné místo pro zřízení relaxační oblasti, nebo na existenci jiných parků vzdálených jen několik minut chůze. „Park pod mostem, kde jsou 4 pruhy pro auta a každé dvě minuty, tam jede tramvaj? No to by bylo ideální místo na odpočinek,“ zní další názor.