V sektoru streamovacích služeb dlouhodobě vládne Netflix a podle reportu z posledního čtvrtletí loňského roku se na tom nic nezmění. Zatímco HBO Max má globálně kolem stovky milionu uživatelů a Disney+ klesl na 150 milionů, tak Netflix uhání zběsile kupředu.
Nejenže na konci roku 2023 pokořil rekord v podobě hranice 250 milionů předplatitelů, kterého žádná jiná streamovací služba nikdy nedosáhla, ale poskočil na rovných 260,28 milionu předplatitelů po celém světě. Ještě ve třetím kvartálu měl o 13 milionů předplatitelů méně. Meziročně si polepšil o takřka 30 milionů, to je více, než kdyby si ho zčistajasna začal platit každý obyvatel Austrálie.
Streamovací gigant překonal odhady Wall Street, které předpokládali nárůst jen v řádu několika milionů. Netflix vloni produkoval růst jako během koronavirové pandemie, a to se mimochodem obešel bez premiér svých největších hitů tipu Stranger Things, Wednesday či Papírového domu.
Rekordní počet předplatitelů značí rovněž impozantní příjmy. Společnost uzavřela rok s růstem příjmů o 12,5 procent. Za růstem stojí, jak omezení ve sdílení účtů a navýšení cen předplatného, tak zavedení nejlevnějšího předplatného s reklamami, které je zatím dostupné jen v několika regionech. Na základě úspěchu reklamního tarifu v USA plánuje Netflix rozšířit tento model i do dalších zemí, možná se dočkáme i v Česku.
Netflix se také pouští i do živých sportovně laděných přenosů. Oznámil desetiletou smlouvu za pět miliard dolarů s největší wretslingovou společností World Wrestling Entertainment. V letošním roce plánuje Netflix na tvorbu obsahu vynaložit 17 miliard dolarů, tedy 387 miliard korun.