Společnost Nielsen Admosphere provedla online průzkum ohledně elektromobilů a hybridních vozů na vzorku 500 Čechů starších 18 let. Největší výhodu elektromobilů vnímají respondenti v nižší hlučnosti motoru, tento faktor uvedlo 60 % dotázaných. Následuje ekologičtější provoz (53 %) a bezplatné parkování v určitých zónách (52 %). Polovina dotázaných zmínila bezplatné dálnice.
Mezi největší nevýhody řadí Češi vysokou cenu (74 %), omezený dojezd (72 %) a omezenou dostupnost dobíjecích stanic (69 %). Více než polovina respondentů uvedla jako nevýhodu délku dobíjení.
Stejný dotazník proběhl i u hybridů, aut kombinujících naftový/benzínový a elektrický typ pohonu. Jejich největší plus spatřují Češi v ekologičtějším provozu (35 %), na druhém místě se umístilo rychlé zrychlení (34 %) a dále náklady na provoz a údržbu (29 %). Největší nevýhodou stejně jako u elektromobilů je pořizovací cena (51 %). Dále omezená nabídka výběru (24 %) a nedořešená dostupnost dobíjecích stanic (18 %).
Podle průzkumu vlastní auto 7 z 10 Čechů, přičemž 56 % má jedno auto a 13 % má více než jedno. Nielsen Admosphere zkoumal i monitoring reklamy u automobilek za prvních sedm měsíců letošního roku. Nejvíce za reklamu utratil Hyundai (přes 265 milionů Kč). Neleduje Kia (219 milionů), Volkswagen (198 milionů), Toyota (176 milionů) a Škoda (161 milionů).