Největší akce za řadu let. Železničáři opraví jeden z nejdůležitějších uzlů

Po kompletní rekonstrukci železničního uzlu v České Třebové se nedostane pouze většího komfortu jen cestujícím. I vlaky tam budou moci projíždět vyšší rychlostí.

1280px-Ceska-Trebova-Zeleznice-Nadrazi-1

Nádraží v České Třebové
Zdroj: Wikimedia Commons

  • Nádraží v České Třebové
  • Zdroj: Wikimedia Commons

Ještě tento rok začne Správa železnic s nejdůležitější, ale také nejdražší akcí za řadu posledních let, s úplnou rekonstrukcí železničního uzlu v České Třebové, která je přezdívaná křižovatkou České republiky. Rekonstrukce potrvá celých sedm let a vyjde na více než 15 miliard korun. Správa železnic už má na Drážní inspekci podanou žádost o stavební povolení a vnejbližších měsících chce vybírat stavební firmu, která si tuto obří akce vezme na svá bedra. Hlavním cílem železničářů je koordinovat práce tak, aby byla zachována plynulost dopravy.
O nutnosti opravy svědčí skutečnost, že poslední velký zásah do uzle v České Třebové se datuje až do padesátých let dvacátého století. Proto bude nutné také opravit nástupiště, z nich je třeba udělat bezbariérové a naprosto předělat systém podchodů pod nadrážím.
Modernizace samotné trati se bude týkat nejen České Třebové, ale i dalších úseků směrem ke stanicím Třebovice, Opatov a Dlouhá Třebová.

Autor: Jan Skala

Související

Slapy
Domácí

Řidiče čekají dva roky objížděk. Hráze přehrad Slapy a Orlík se zavřou

Prague_metro_station_Nadrazi_Holesovice
Domácí

Místo metra zase jezdí autobusy. Výluka na lince C trvá po celý víkend

Obchvat Bohumín
Domácí

Začíná rekonstrukce obchvatu Bohumína. Řidiče čeká dopravní omezení

Mikulášov
Domácí

Odpočívka Mikulášov na D1 je v provozu. Nabízí víc míst i nové zázemí