Ještě tento rok začne Správa železnic s nejdůležitější, ale také nejdražší akcí za řadu posledních let, s úplnou rekonstrukcí železničního uzlu v České Třebové, která je přezdívaná křižovatkou České republiky. Rekonstrukce potrvá celých sedm let a vyjde na více než 15 miliard korun. Správa železnic už má na Drážní inspekci podanou žádost o stavební povolení a vnejbližších měsících chce vybírat stavební firmu, která si tuto obří akce vezme na svá bedra. Hlavním cílem železničářů je koordinovat práce tak, aby byla zachována plynulost dopravy.
O nutnosti opravy svědčí skutečnost, že poslední velký zásah do uzle v České Třebové se datuje až do padesátých let dvacátého století. Proto bude nutné také opravit nástupiště, z nich je třeba udělat bezbariérové a naprosto předělat systém podchodů pod nadrážím.
Modernizace samotné trati se bude týkat nejen České Třebové, ale i dalších úseků směrem ke stanicím Třebovice, Opatov a Dlouhá Třebová.
Největší akce za řadu let. Železničáři opraví jeden z nejdůležitějších uzlů
- Domácí
- 6. ledna 2024 17:38
- 1 minuta čtení
Po kompletní rekonstrukci železničního uzlu v České Třebové se nedostane pouze většího komfortu jen cestujícím. I vlaky tam budou moci projíždět vyšší rychlostí.
Související
Padají první obvinění za zřícenou střechu. Srbské úřady zadržely 11 osob
Smrtící pád střechy na vlakovém nádraží v srbském Novim Sadu, má další pokračování. Úřady už zadržely 11 osob.
- 30 sekund čtení
Prahu čeká úleva. Opravený Barrandovský most se otevře už příští týden
Oprava Barrandovského mostu jde do cílové rovinky. Ještě do konce listopadu se po něm bude jezdit bez omezení.
- 30 sekund čtení
Pardubická Zelená brána se dočká zásadní rekonstrukce
Pardubice zahajují začátkem listopadu obnovu jedné ze svých nejvýznamnějších památek, Zelené brány. Projekt, který potrvá maximálně dva roky, se zaměřuje na opravu zchátralého kamenného pláště.
- 1 minuta čtení
Od ledna začne výhradní provoz ETCS
Od ledna 2025 začne výhradní provoz evropského zabezpečovacího systému ETCS na 620 kilometrech tratí, včetně významných úseků mezi Českou Třebovou a Přerovem či Břeclaví a Bohumínem.
- 1 minuta čtení